Д ва независими източника съобщават на Reuters, че максималното споразумение на VW с близо 480 000 собственици на дизелови автомобили и регулаторните органи в САЩ ще възлиза на над $15 млрд.
Тук влизат $10,033 млрд. (максимум), които компанията ще изплати на 475 000 собственика на автомобили, оборудвани с лъжливия софтуер, както и почти $5 млрд., които ще отидат във фонд за справяне със замърсяването и развитие на автомобилите с нулеви вредни емисии.
Един от източниците на Reuters твърди, че собствениците на автомобили с 2,0-литров дизел (година на производство 2009-2015) ще получат поне по $5100 компенсация.
На няколко пъти отбелязваме, че максималното обезщетение ще е $10,033 млрд., ако трябва да бъдат изкупени всички засегнати автомобила. VW предлага изкупуване на автомобила на база остатъчна стойност към септември 2015, когато избухна скандалът. Ако собствениците не пожелаят това, ще трябва да се задоволят с въпросните около $5000.
Споразумението, което ще стане ясно съвсем скоро, ще включва $2,7 млрд. във фонд за компенсиране на ефекта от завишените стойности на вредните емисии. Други $2 млрд. ще бъдат във формата на инвестиции (които ще бъдат похарчени в следващите 10 години), които VW трябва да направи в развитието на „зелени“ автомобили.
Средствата във фонда може да нараснат, ако VW не поправи или не изкупи обратно 85% от засегнатите автомобили до средата на 2019 г.
Все още се работи по споразумението, касаещо 85 000 автомобила Porsche, Audi и VW с 3,0-литров TDI двигател, който също е част от“Дизелгейт“.
Скандалът се отрази негативно на продажбите на VW в САЩ през 2016, които отбелязват спад с 16%, докато продажбите на Audi и Porsche са се увеличили.
Вижте още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!