С поразумението на ЕС за постепенно премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене за малко повече от 12 години е предизвикателство. Но не по-голямо от производството на достатъчно батерии за електрическите коли, заяви финансовият директор на Volkswagen Арно Антлиц.
Коментарът дойде, след като страните от ЕС сключиха крайно споразумение за мерки за борба с изменението на климата. Сред тях е изискването новите автомобили, продавани в ЕС, да са с нулеви въглеродни емисии от 2035 г.
Държавите от ЕС се споразумяха по законите за климата
Това ще направи невъзможна продажбата на двигатели с вътрешно горене в сегашния им вид. Европейската комисия за първи път предложи пакета миналото лято, а днес той стана закон за ЕС.
„Това е предизвикателство. Смятаме, че е постижима цел, каза главният финансов директор на VW Арно Антлиц на конференция на Reuters Automotive Europe днес. - Но най-предизвикателната не е увеличаването на производството на автомобили, а увеличаването на производството и доставките на батерии."
Шефът на Exxon: До 2040 г. в света няма да се продават нови коли с ДВГ
Много по-рано VW обеща, че ще спре да продава автомобили с ДВГ около въпросния срок. Големите производители се надпреварват да осигурят батерии, но намирането на достатъчно суровини за тях може да е по-голям проблем.
Ако се стигне до недостиг на литий, никел, манган или кобалт, това може да забави преминаването към електрически превозни средства, да ги направи още по-скъпи и да застраши маржовете на печалбата на марките.
Повече по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!