Volkswagen Passat продължава да предлага от всичко по много (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

А ко погледнем на Passat през житейската философия „чашата е наполовина празна”, то веднага критиците ще кажат: вече се предлага само като комби и е направен от Skoda. Първият факт може и да му попречи в известна степен, но какво лошо има във втория?

Модел на VW да се разработва и произвежда от Skoda беше кощунствена мисъл по времето на Фердинанд Пиех, но чешките инженери вече си извоюваха славата на специалисти, които са ненадминати, стане ли дума за отваряне на вътрешно пространство (и много повече от това). А в един семеен автомобил, вътрешното пространство е основополагащо.

За да е възможно съществуването на това конвенционално комби с такава история, VW се довери на партньорите от Skoda да поведат развойната и производствена дейност. Използват се думи като „синергия” и „бранд диференциация” за обяснение на простия факт, че е трябвало да се икономисат пари, нужни на концерна да продължи стратегията си за електрификация.

Зад волана на Volkswagen Passat

Погледнем ли ситуацията през философията „чашата е наполовина пълна”, веднага се сещам за риторичния въпрос: колко модела достигат до 9-ото поколение и шесто десетилетие (51 години точно)? За това време той се усъвършенства дотолкова, че да е най-продаваният модел в своя клас, постигнал около 34 млн. продажби от 1973 г. до днес. И това не му е достатъчно, защото Volkswagen иска да вземе и част от корпоративните (за частните ще е трудно) клиенти на BMW и Mercedes, предлагайки висококачествен интериор с модерна технология и по-голям обем.

Има потенциала да опита горното, давайки лют отпор (заедно със Superb) на полето на традиционните големи семейни комбита, при това с пребогата задвижваща гама с бутала, цилиндри и моторно масло. Има и нужната доза електрификация под формата на два плъг-ин хибрида.

Passat се преражда за девети път в продължение на 51 години, за което време е реализирал продажби в тираж над 34 млн.
Passat се преражда за девети път в продължение на 51 години, за което време е реализирал продажби в тираж над 34 млн. Източник: CarMarket.bg

Но преди да стигна до невидимите механични промени по платформата MQB Evo и задвижването, нека обърнем внимание и на дизайна, който е изцяло нов за модела, но вероятно това не би се харесало на всички. Визирам факта, че сега Passat залага на заоблените и обтекаеми форми, наложени от ID.7, докато предходните модели имаха по-изострени черти. Положителното е, че моделът изглежда по-добре на живо, отколкото на първите прес снимки, които видях. За отбелязване е и това, че нивата на оборудване Elegance и R-Line се отличават външно, в първия случай има повече хром, във втория – повече черен гланц.

Другият факт от промените по дизайна се открива в драстично снижения коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,25 (спрямо 0,31 на предшественика), което вкарва този конвенционален модел в територията на електромобилите. И макар той да има отношение към разхода, търсеният ефект тук е бил за гарантиране на оптимална тишина и финес на борда.

Източник: CarMarket.bg

Последното е постигнато чрез пълна промяна, която следва линията от ID.7. Арматурното табло е изцяло ново спрямо предшественика. Дигиталният кокпит е с диагонал 10,25 инча, графичният интерфейс е изцяло нов и може да се конфигурира.

Акцентът, естествено, е централният дисплей с диаметър 12,9 инча, но топ изпълненията са с 15-инчови „телевизори”. Версия 4.0 на софтуера (MIB4) въвежда две сензорни ленти в горната (позволяваща индивидуално конфигуриране) и долната му част. Разположените под екрана сензорни плъзгачи вече са осветени и позволяват по-лесно регулиране на температурата и силата на звука.

Не мога да пропусна седалките ergoActive, както и опционалните ergoActive Plus с десеткамерна функция за точков масаж, климатизация и кожа. Голяма новост е и преместването на превключвателя на трансмисията върху кормилната колона, нещо, с което вече свикнахме в ID-гамата на Volkswagen. Това е наложило монтирането от лявата страна на волана нов многофункционален превключвател за мигачите и чистачките.

Сензорните бутони от волана за изчезнали, защото търпеха голяма критика, а в дусната страна се вижда новия превключвател на трансмисията.
Сензорните бутони от волана за изчезнали, защото търпеха голяма критика, а в дусната страна се вижда новия превключвател на трансмисията. Източник: CarMarket.bg

Тази промяна е гонела отваряне на пространство на колоната между предните седалки. А то в Passat е в изобилие. Спомага увеличеното с 50 мм междуосие (до 2841 мм), както и нарасналата със 144 мм дължина (4917 мм). Така, освен пространство в купето, инженерите са увеличили обема на багажника с 40 литра (до 690 л), докато при сгъване на задните седалки се отваря обем от 1920 л (+140 л).

Цели 8 са опциите за задвижване: три бензино, три дизела и два плъг-ин варианта с възможен пробег до 100 км на ток.
Цели 8 са опциите за задвижване: три бензино, три дизела и два плъг-ин варианта с възможен пробег до 100 км на ток. Източник: CarMarket.bg

А какво да кажа за задвижването? Мисля, че го направих още в самото заглавие: от пиле мляко. Volkswagen се връща към добрите стари времена, когато на човек му беше трудно да избере двигател, но какво по-добро от това са търсиш решение на подобен „проблем”!

Ще маркирам първо плъг-ин хибридите, два са (с 204 и 272 к.с.), с увеличена до 19,7 kWh батерия (за зареждането й вече могат да се използват и бързозарядни станции с мощност до 50 kW), която им позволява да минат до 100 км на ток. И тук идва поредното проучване, този път на германското Федерално министерство на цифровите технологии и транспорта, според което 95% от всички ежедневни пътувания с лек автомобил на германските потребители са по-кратки от 50 километра. С това Volkswagen иска да каже, че може да се пътува предимно на ток през седмицата, а през уикенда на минете до 800 км с едно зареждане на батерията и резервоара.

Не Golf, новият Tiguan е мерилото в гамата на Volkswagen (видео)

Тестваме най-мощния сериен модел на Volkswagen: Touareg R

Не по-малко интересно става, когато стигнем до конвенционалните задвижвания. Класика, по три бензинови и дизелови двигателя. В основата стои 1,5 еTSI с 48-волтова мека хибридна система със 150 к.с. Над него застават двата 2,0-литрови бензинови агрегата с 204 и 265 к.с. Цели три са 2,0-литровите дизели, съответно със 122, 150 и 193 к.с. За разкош и радост на родния клиент, най-мощните бензинов и дизелов двигатели са оборудвани стандартно със система за задвижване на четирите колела 4MOTION.

Багажникът е нараснал с 40 л до 690 литра
Багажникът е нараснал с 40 л до 690 литра Източник: CarMarket.bg

Пазарното лансиране на новия Passat започва с бензиновия 1,5 eTSI и дизеловият вариант със 150 к.с. Тук само ще направим уточнението, че всички останали модификации също могат да бъдат поръчани, просто времето за чакане ще е по-дълго, но в някакъв момент това ще се урегулира, след като Volkswagen, или Skoda, за да съм пунктуален, постигне пълния капацитет на производство в завода в Братислава.

Иначе желанието ми веднага се насочва към дизеловата версия, защото много рядко имам шанса да тествам нов модел с дизелов двигател. Тих и икономичен е (до 5,4 л/100 км средно по заводски данни), 360-те нютон метра си казват думата, но тези 150 к.с. са малко по родните стандарти. Вероятно добър вариант за fleet, но българинът ще погледне към повечето мощност.

Източник: CarMarket.bg

В такъв случай ще има смисъл и от режима Sport, докато тук само вдига разхода и шума, реално ефект голям няма. Но пък и е трудно да си представя да се търсят спортни качества от Passat Variant, който е направен за 1000 км „на екс”, не толкова за динамика.

KGM Torres EVX се учи от най-добрите (тест драйв)

Пътуване на ток с Nissan Ariya през вековете до крепостта „Перистера” (ВИДЕО)

Казвам това с ясната представа, че автомобилът може да се оборудва и с адаптивната система на окачването DCC Pro, чиито двуклапанни амортисьори (запазена територия за по-луксозните модели) гарантират отделно управление на степента на компресия и декомпресия. Целта тук е била осигуряване на комфорт на пътя, но и предвидимото, линейно поведение, характерно за Passat. В комбинация със системата DCC Pro при новия Passat се използва и прогресивна кормилна система, която прави волана по-директен. Иначе ходовата част разчита на класическа MacPherson схема на предния мост и усъвършенствано четиризвенно задно окачване.

Източник: CarMarket.bg

За финал ще спомена, че вече може да си говорите с гласовия асистент IDA (което ни бе демонстрирано по време на международния тест в Ница). Това е възможно благодарение на онлайн достъпа до огромни по обем бази данни и новата функция – вграденият чатбот ChatGPT с изкуствен интелект (AI). Тя ще се предлага след няколко месеца под формата на софтуерна актуализация. Какво предлага? Възможност да се позабавлявате, ако пътувате сами. Защото ще е чудесна тема за разговор на по чашка, разказвайки на гостите си, че автомобилът ви е предложил рецепта, по която сте сготвили, за да ги посрещнете. Това ни бе демонстрирано. Не виждам смисъл да търся справка за рецепта със сьомга за четирима, но пък със сигурност ще е впечатляващо, когато го разкажете.

За финал оставям цените. Единственото сравнение в този клас е със Superb, но цени на сайта на вносителя все още няма, за да се направи сравнение. Новият Passat стартира от 73 174 лв. за бензиновата версия с мека хибридна технология и 150 к.с. (ниво Business).

Технически характеристики

Volkswagen Passat 1,5 TDI 150

Размери

Дължина, мм: 4917

Широчина, мм: 1849

Височина, мм: 1497

Междуосие, мм: 2841

Тегло, кг: 1687

Двигател

Вид: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 36000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 360 при 1500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 223

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,3

Среден разход, л/100 км: 5,0 – 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 131 - 142

Бацова цена на модификацията, лв. с ДДС: 81 012

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ПП подкрепя исканията на протестиращите психиатри

ПП подкрепя исканията на протестиращите психиатри

България Преди 33 минути

„Продължаваме Промяната“ призовава Министерски съвет да предприеме незабавни действия

d:istinkt получи пет отличия от BAPRA Bright Awards 2025

d:istinkt получи пет отличия от BAPRA Bright Awards 2025

Агенцията спечели злато в единствената индивидуална категория – „Изгряваща звезда на годината“

Президентът на САЩ Доналд Тръмп

Адвокат разкри как Тръмп може да стане президент на САЩ за трети път

Свят Преди 2 часа

Тръмп може да се кандидатира за вицепрезидент, което отваря възможността той отново да стане президент

Цената на тол таксите се вдига от утре, а на винетките - от май

Цената на тол таксите се вдига от утре, а на винетките - от май

България Преди 2 часа

Уикенд винетката ще бъде 10 лева, седмичната – 15 лева

<p>Спасиха бременна жена&nbsp;60 часа след земетресението в Мианмар</p>

Чудо сред руините: Бременна жена e спасена 60 часа след земетресението в Мианмар

Свят Преди 2 часа

Спасителите успяха по чудо да извадят жената от развалините три дни след бедствието

Защо Черно море е толкова важно за Русия и Украйна

Защо Черно море е толкова важно за Русия и Украйна

Свят Преди 2 часа

През тази седмица САЩ проведоха разговори първо с Русия, а после и с Украйна в опит да прекрати сраженията в Черно море

Иран отговори на заплахата на Тръмп

Иран отговори на заплахата на Тръмп

Свят Преди 2 часа

Снощи Тръмп отново заплаши, че Иран ще бъде бомбардиран

Вениамин иска да бъде като Любо Киров

Вениамин иска да бъде като Любо Киров

Любопитно Преди 2 часа

Вениамин разкрива своя живот на сцената и извън прожекторите в "Капките Podcast"

Весела Лечева излезе с позиция за казуса с БОК

Весела Лечева излезе с позиция за казуса с БОК

България Преди 2 часа

Адвокатите на Лечева: Новоизбраният председателят може да действа като такъв

Бившата асистентка на Дейвид Бекъм разкри нови подробности за аферата с футболиста

Бившата асистентка на Дейвид Бекъм разкри нови подробности за аферата с футболиста

Любопитно Преди 2 часа

Информацията за предполагаемата афера на Лоос с Бекъм излезе наяве за първи път през 2004 година

Над 4000 капсули с райски газ и различни наркотични вещества иззеха в София

Над 4000 капсули с райски газ и различни наркотични вещества иззеха в София

България Преди 3 часа

Специализираната полицейска операция е била проведена на ул. „Жак Натан“.

Снимката е илюстративна

Готвят въвеждане на „червена зона“ за паркиране в София

България Преди 3 часа

Това значи по-високи цени, удължено работно време на „Паркинги и гаражи“ и запазване на част от местата за живущи в района

Прокуратурата: Няма данни смъртта на майката на прокурор Георгиева да е насилствена

Прокуратурата: Няма данни смъртта на майката на прокурор Георгиева да е насилствена

България Преди 3 часа

Най-голяма вероятност има пожарът да е възникнал вследствие на небрежност

Новата Европа – търсете новия брой на сп. „Мениджър“

Новата Европа – търсете новия брой на сп. „Мениджър“

Любопитно Преди 3 часа

Европа се намира в преломен исторически момент, който ще оформи облика ѝ за десетилетия напред

Челси Хендлър разкрива, че е споделила наркотици с "всички" на афтърпартито на "Оскарите"

Челси Хендлър разкрива, че е споделила наркотици с "всички" на афтърпартито на "Оскарите"

Любопитно Преди 3 часа

„Споделям ги с всички. Обичам да давам наркотици на хората“

Огромен пожар изпепели много автомобили "Тесла" в Рим

Огромен пожар изпепели много автомобили "Тесла" в Рим

Свят Преди 3 часа

Не изключват възможността за палеж