Volkswagen AG планира да започне опитно производство на т. нар. Solid-State Batterie (SSB) до 2023 г. По този начин натискът върху Tesla Inc. ще се окаже изключително силен, тъй като американската компания няма средствата, за да може да поддържа темповете на инвестиции за развитие на нови технологии.
Партньорът на Volkswagen QuantumScape Corp. напредва в развитието на SSB, които батерии могат да снижат цената на електромобилите, като удължат пробега, заяви Херберт Диес, най-големият човек в компанията. Двете компании планират да си сътрудничат при производството на батерии през следващите години. Ако пилотният проект се окаже успешен, масовото серийно производство на SSB може да стартира още през 2024 г.
За разлика от течния електролит в литиево-йонните батерии, технологията SSB използва твърд електролит. Предимствата са няколко. Едното е, че батериите са много по-безопасни. Освен това такава батерия има три пъти по-голяма плътност спрямо литиево-йонната, което означава повече енергия в по-малко физическа площ. Оттам следва и удължаване на пробега, а трябва да се добави и фактът, че този тип батерия е с по-дългият живот.
Намеренията на Volkswagen са да инвестира 34 млрд евро до 2022 г. в развитие на технологиите за следващото поколение електрически автомобили. Проектът включва лансиране на електрически версии на всички 300 автомобили, камиони и автобуси под шапката на концерна, плюс лансирането на гама от напълно нови електрически коли.
Целта на германския колос е да произвежда по 3 млн. електрически автомобила до 2025 г. За да ги оборудва с нужните батерии, Volkswagen ще закупи батерии на стойност над $25 млрд. от Samsung SDI Co., LG Chem Ltd. и Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. В момента компанията не планира да строи свой собствен „Гигазавод” за батерии, заявява още Диес.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!