В края на миналата седмица UBS даде своята прогноза, че още догодина VW ще настигне Tesla по обем на продажбите на електромобили. А преди ден Volkswagen проведе първото по рода си събитие Power Day, на което представи своята пътна карта за технологично развитие в областта на акумулаторните батерии и зарядните решения в периода до 2030 г.
Само в Европа до края на десетилетието трябва да бъдат изградени шест гигазавода с общ производствен капацитет от 240 ГВтч. С тази стъпка Volkswagen ще даде своя активен принос за постигане на целите на Зелената сделка на Европейския съюз. Първите два завода ще заработят в шведския град Шелефтео и в германския Залцгитер.
Volkswagen може да настигне Tesla още през 2022 г.
Първата от тях („Northvolt Ett“) в шведския град Шелефтео, която ще се изгради съвместно с Northvolt, ще заработи през 2023 г. и ще достигне годишен капацитет до 40 ГВтч. През 2025 г. в Залцгитер ще започне производството на унифицираната акумулаторна клетка за масовия пазарен сегмент с големи производствени обеми. В Залцгитер също се планира производствен капацитет на акумулаторни клетки с обща енергийна стойност до 40 ГВтч годишно.
Въпросната унифицирана акумулаторна клетка трябва да даде на VW предимство. Тя ще бъде пусната през 2023 г., ще се използва от различни марки и се предвижда към 2030 г. да бъде част от до 80% от всички електрически превозни средства във Volkswagen Group. Целта на Volkswagen е постепенно намаляване на производствените разходи при акумулаторните батерии в базовия пазарен сегмент с до 50%, а в масовия сегмент от пазара с големи производствени обеми - с до 30%. „Възнамеряваме да снижим средната цена на акумулаторните комплекти до ниво от значително под 100 евро за киловатчас, което в крайна сметка ще направи електрическата мобилност достъпна и ще я превърне в доминиращата технология за задвижване”, споделя Томас Шмал, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group Components.
Новата призматична унифицирана акумулаторна клетка предлага и най-добрите условия за лесен преход към т.нар. твърдотелни (solid state) акумулатори - следващият качествен скок в развитието на елементите за съхранение на енергия, който Volkswagen очаква към средата на десетилетието.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!