В следващите няколко години се очаква да ни залее нова вълна от електрически и автономни автомобили, които ще променят кардинално личния транспорт. Но това изисква огромни капиталовложения от производителите, което прави немислими доскоро сътрудничества абсолютно наложителни, пише немското издание Handelsblatt.
На икономическия форум в Давос стана ясно, че световната икономика забавя темпове (заплашително), рецесията в Китай също ще удари света като с мокър парцал, затова обединението е новота форма на спасение. BMW, Volkswagen и Daimler водят преговори за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. В преговорите участват още Bosch, Continental и ZF.
В началото на седмицата писахме, че BMW и Daimler обмислят възможностите за широко сътрудничество и в сферата на конвенционалните автомобили.
Двете компании вече работят в сферата на автономните автомобили, като Daimler се е обединил с Bosch, а BMW с израелския стартъп Mobileye. Volkswagen преговаря за обединение с Ford на тема автономност, като работи и със стартъпа Aurora.
Освен намаляване на разходи, за подобно обединение по темата си има и друга много важна причина: безопасността трябва да бъде стандартизирана в цялата индустрия, а всички автономни автомобили ще трябва да комуникират на разбираем „език“ за всички. Вече се работи много сериозно по картографиране чрез финландския стартъп Here, който трите компании притежават съвместно от 2015 г.
Един от възможните проблеми, който адвокатите държат изкъсо, е възможността да не бъдат обвинени от ЕС в картелни споразумения, тъй като и трите компании имам проблеми с тази точка от европейското законодателство.
Истината е, че германските компании изостават от американските конкуренти, когато стане дума за автономност. И докато те все още планират тестове в реални условия, Waymo, подразделение на Alphabet, собственост на Google, вече има милиони тестови километри с автономни автомобили; дори лансира автономна такси услуги във Финикс.
Нещо повече, тази седмица Waymo съобщи, че ще изгради производствена мощност, предназначена да трансформира масово произвеждани автомобили в автономни такива. Но основното преимущество на Waymo си остава финансово. Компанията може да си позволи огромни капиталовложение в областта, след като е ясно кой стои зад гърба й. Остава да видим дали германските гиганти могат да се противопоставят успешно.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Още една държава ще забрани бензиновите и дизеловите автомобили
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!