Ineos Grenadier е произведен единствено и само с цел да е в кал и да гази най-недостъпните места.
Зад проекта стои името на Джим Ратклиф, изпълнителен директор на химическия гигант INEOS и един от най-богатите хора във Великобритания. Същият е бил особено недоволен от „смъртта” на предишното поколение Land Rover Defender, затова поръча създаването на истински всъдеход, повлиян в голяма степен именно от този Defender. И, по стара британска традиция, той нарича отрочето си на пъба, в който се ражда идеята: The Grenadier.
Иинженерната част от проекта е извършена от Magna Steyr (същата компания, която е отговорна за G-Class), двигателят е редови 3,0-литрови „шестаци” (дизелови и бензинови) от BMW, а производството ще се извършва в завода на Mercedes в Хамбах, Франция. За същия компанията е похарчила 9-цифрена сума, за да го приходи за EQA и EQB, но в крайна сметка избра да премести производството им в Унгария. Затова INEOS успя да купи един на практика нов завод. В него ще продължи още няколко години да се произвежда електрическият smart Fortwo.
Grenadier умишлено изглежда ретро, умишлено предлага този интериор, но най-интересното – за разлика от независимото окачване на новия Defender, тази машина разчита на любимата на всички истински офроудъри рама, а не самоносеща каросерия. Това значи, че е мислено само за офроуд шофиране, асфалтът е оставен на заден план. Имаме раздатъчна кутия и блокируем централен диференциал. Опция ще са предният и задният блокируеми диференциали. Няма въздушно окачване и адаптивни амортисьори. Целта е да се предложи един здрав, надежден и много способен извън пътя всъдеход, който е и много по-евтин от аналозите си.
Подробности за модела четете на новия автомобил сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!