Б ългарското кино (не визирам днешните тъжни напъни) е едно от много малкото неща, които харесвам от времето на социализма. А от това кино си имам любима тематика: Черноморието. И една специална сцена: четворка белот, а Антон Радичев, след като Пепи е донесла най-накрая бленуваната бира в мрежеста торбичка, се обръща към Велко Кънев с емблематичното „Той ше ме цака с топла бира”.
Този кратък монолог за мен е най-емблематичният за Радичев, който трябва да отговори с… каро, докато се върнува на тема топла бира. Не съм наясно доколко Лука де Мео някога е имал време да играе белот, но определено терцата майорна в ръцете на неговите дилъри е отлична ръка за играя на боя, по възможност някой друг да го е казал, но не и за обявяване на всичко коз.
Но тонът на въпросните дилъри (чрез размяна на фрази от сорта на “Аз белота го преподавам” и “Аз викам, карта играе” ) ми подсказва, че имат нещо повече от терца майорна от кари: Renault Arkana, Austral и Megane E-Tech. Убеден съм, че знаят, че отдолу им идва и вале Renault Rafale, така с петдесет и белот няма как да не изкарат играта, а тя е за неутрализиране на едно „вътре” от последните години и отвоюване на лидерската позиция в сегмент С-SUV.
За два дни имам шанса да тествам майорната, а валето го чакаме през 2024 г. Може и да е от сегмент D, но в играта всичко е позволено, дори послъгването.
Започвам маршрута от София до Свиленград зад волана на Arkana, с който Renault влезе в нишата на SUV-купетата, запазена предимно за премиум марките.
Профилът на Arkana е най-забележителната характеристика във визията на модела. Дизайнът на големите джанти е много атрактивен, задните стъкла се затъмнени, имаме гланцирани черни странични огледала, черен покрив и малък спойлер, с който е завършена вратата на багажника.
Доскоро топ изпълнението R.S. Line, но вече то се казва esprit Alpine, какъвто е случаят в цялата моделна гама. Иначе отвън моделът е освежен с новото лого на Renault, както и с новата радиаторна решетка, чиято шарка е съставена от мини лога на Режията.
В интериора е заложено на Алкантара, характерна за esprit Alpine, мини френски флагове на седалките, контрастни шевове по седалките и арматурното табло, черен таван. Алуминиевите педали и скоростният лост тип "e-shifter"пасват идеално на цялостната визия.
А въпросният скоростен лост си предлага само за E-TECH Hybrid, какъвто е тестовият автомобил. В това няма нищо учудващо, тъй като от над 170 000 продажби на модела, цели 60% от клиентите са избрали именно самозареждащата се хибридна версия.
Вероятно трябва да добавя 10,2-инчовото приборно табло и 9,3-инчовия централен таблет, но тях само ще маркирам. Моделът е по-дълъг от Sportage, с цели 21 см по-дълъг е от Captur. Това значи, че отваря багажник с обем 513 л (480 л при E-Tech).
Хибридната система е с мощност 145 к.с. Съставена е от 1,6-литров бензинов мотор (по цикъла Аткинсън) и два електромотора. Единият от тях играе ролята на стартер генератор, другият задвижва предните колела (литиево-йонната батерия е 1,2 kWh). Тук трансмисията създава лек дискомфорт, когато на магистралата поискаш от нея по-рязко ускорение. Но за мен основният минус на модела е по-високият шум в купето, особено когато след това го сравня с тишината в купето на Austral.
За да съм честен, именно Austral е моят избор, той е тузът в терцата майорна, покрит от белот Arkana/Megane E-Tech. И в негова полза е фактът, че топ изпълнението esprit Alpine е 74 900 лв. с ДДС, само с 5000 лева повече от цената на Arkana esprit Alpine.
А получаваш много повече. Може би не в дизайна, защото двата модела имат своята аура, която грее ярко около образа им. Най-силната черта на Austral е неговият интериор, отново в изпълнение esprit Alpine. Той просто е нещо неприсъщо за Renault доскоро, изглежда изключително луксозно, усещането също е като в премиум автомобил.
Тук имаме дигиталната OpenR архитектура с 12-инчов вертикален централен дисплей и 12,3-инчово приборно табло. Има и 9,3-инчов head-up дисплей. И няма помен от шума в интериора, който изпитах при Arkana.
Другото впечатляващо са материалите, като дори не визирам Алкантарата, за мен важни тук са материалите по вратите и арматурното табло, наистина много класни.
Целия материал може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!