Н овото Volvo V40 не е просто наследник на S40 и V50. Той е концентрирано усилие на марката да се намести по-трайно в най-важния сегмент на европейския пазар. За да бъде в крак с бързо променящите се пластове във въпросния клас С, през миналата година компанията подложи най-малкия си модел в гамата на задължителния фейслифт в средата на жизнения му цикъл. А сега моделът вече се предлага на родния пазар.
Със сигурност битката за всеки клиент е безмилостно жестока, тъй като V40 застава срещу Audi A3 Sportback и BMW Серия 1. Той е малко по-дълъг от тях, а височината му от 1,45 метра придава на модела едновременно много елегантен и спортен външен вид. Интересното е, че моделът се предлага и в модификация Cross Country, която добавя приключенска нотка в изгледа на елегантия градски автомобил.
Тази версия е много откроима, но същото може да се каже и за стандартния модел V40. Той вече се е сдобил за характерните за новата гама на Volvo LED дневни светлини, познати като „Чука на Тор”, които придават много модерен и стилен изглед на предницата на автомобила.
Подобно на всяко друго Volvo от последните десетилетия, Volvo V40 предлага конфигурация с напречно разположен двигател, която осигурява повече пространство за пътниците и по-голяма деформируема зона отпред. Въпросната зона е много важна за безопасността, защото в тази сфера Volvo просто блести. V40 е първият автомобил в света, под чийто преден капак е монтирана въздушна възглавница за пешеходците. Стандартно моделът е оборудван и със системата City Safety за избягване на удари с ниска скорост в града. Вътре са монтирани седем въздушни възглавници, като това е само процент от целия набор за активна и пасивна защита, който предлага Volvo V40. Той е толкова голям, че преди години шефовете на марката заявиха нещо, което никой друг производител все още не си е позволил да повтори: “Oт 2020 г. няма да допуснем смъртен случай в нов автомобил Volvo”.
Volvo блести и в друга посока: интериорът. Верни на ергономията, дизайнерите на Volvo са монтирали много егрономични седалки, предлагащи комфорт за дълъг път и добра странична опора при по-спортно шофиране. На задния ред седалки комфортно могат да се возят двама, а багажникът не е от най-големите в класа.
Централната конзола е разпознаваема от пръв поглед, благодарение на своя характерен скандинавски дизайн. Целият интериор е подчинен на ергономията и изчистените форми, като дори изцяло дигиталното приборно табло е изключително лесно за разчитане. Панорамният стъклен покрив пък облива вътрешността в светлина, нещо, което е от особено значение за интериорните дизайнери на Volvo.
В моторният отсек инженерите дават избор между три бензинови (T2, T3 и T5) и три дизелови (D2, D3 и D4) турбо двигателя. Всички те са 4-цилиндрови, предлагащи мощност от 120 до 245 к.с. и впечатляваща грижа за околната среда.
Окачването е обичайния MacPherson отпред и многораменно отзад. Като опция може да се поръча спортен пакет, който снижава окачването с 10 мм и увеличава твърдостта на амортисьорите.
Четете още:
Huracаn “Verde Mantis”, какъвто трябва да бъде, но от Vilner
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!