Volkswagen сложи батерия и на Tiguan (тест драйв)
STOP&GO: До 2025 г. Volkswagen Group ще направи инвестиция в размер на 159 млрд. евро, като 56% или 89 млрд. евро ще са за електрическа мобилност и дигитализация.   
Източник: Vesti.bg
3

П реди дни Volkswagen Group реши да електрифицира своите европейски заводи в преследване на целта си да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност до 2025 г. Бъдещите инвестиции, които ще бъдат насочени предимно в електрическа мобилност и дигитализация, за първи път ще представляват най-голям дял от общите инвестиции от 159 милиарда евро, а именно 56% или 89 милиарда евро. Volkswagen очаква до 2026 г. един на всеки четири продадени автомобила да има задвижване с батерии.

На този фон не би трябвало да има изненадани, че един от най-продаваните кросоувъри на марката също се присъединява към огромните амбиции на марката и концерна. В случая говорим за плъг-ин хибридната версия eHybrid, позволяваща на собственика си извършва повечето си ежедневния пътувания на ток.

STOP&GO: Системата мощност на 1,4-литровия TSI двигател и електромотора е 245 к.с. и 400 Нм.
STOP&GO: Системата мощност на 1,4-литровия TSI двигател и електромотора е 245 к.с. и 400 Нм. Източник: Vesti.bg

Започвам направо от задвижването, което е и най-любопитната част в тази конфигурация на Tiguan. То  е поверено на добре познатата компановка (от Arteon и др.), обединяваща 1,4-литров TSI с мощност 150 к.с. и електромотор, развиващ 110 к.с. Комбинираната системна мощност е 245 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Той се предава само към предните колела, като ускорява eHybrid до 100 км/ч за 7,5 секунди.

Литиево-йонната батерия е с капацитет 10,4 kWh, позволяващ пробег до 50 км (по цикъла WLTP) на ток. Това не изглежда кой знае колко, а и някой би се заял, че е с няколко километра по-малко от основните конкуренти (Kuga например). Но не смятам, че това е съществено. Тук важно е друго.

STOP&GO: Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км.
STOP&GO: Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км. Източник: Vesti.bg

Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км (в САЩ пробегът е доста по-малък). Което грубо значи, че с този автомобил бихте могли да се движите предимно (ако не само) на ток. Условие за това е да зареждате батерията поне веднъж дневно (на 2,3-киловатов домашен контакт или на домашна зарядна станция с мощност 3,6 kW), а два пъти дори ще е оптимално. Плъг-ин хибридите най-често са атакувани от природозащитните организации за факта, че биват карани предимно на основното им задвижване, а именно ДВГ. Това наистина е проблем, но по-важното е, че е груба грешка, тъй като така се лишавате от най-голямото предимство на автомобила – икономията и възможността да го карате само на ток, ако дневните ви пътувания са в рамките на 40-ина километра.

STOP&GO: В домашни условия батерията се зарежда на 100% за 5 часа, а от стенно зарядно за 3,4 часа.
STOP&GO: В домашни условия батерията се зарежда на 100% за 5 часа, а от стенно зарядно за 3,4 часа. Източник: Vesti.bg

Аз зареждах само веднъж, при това стоях на станцията едва около половин час, но въпреки всичко постигнах наистина впечатляващ среден разход от 6,8 л/100 км при около 550 км пробег, основният от които извън града. Особено проблемно за плъг-ин хибридите е движението по магистрала, а аз направих едно пътуване София-Пловдив-София. Това е така, защото на магистрала се кара с висока скорост и няма много възможност за регенериране на енергия. Не такъв е случаят с качването до Мальовица и обратния маршрут, който е предимно спускане, т.е. пълнене на батерията и много рядко включване на ДВГ-то.

Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)

Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)

Иначе eHybrid стартира винаги в режим E-Mode (ако батерията е с достатъчно заряд и температурата й не е под -10⁰С). С бутон може да се активира режим GTE, за да се възползвате от цялата системна мощност, но този автомобил не е бегачка, затова аз се доверявах на класическия хибриден режим. Тук има възможност да изберете какъв процент от заряда на батерията да запазите за по-късен етап, например ако се движите извънградско и последната част от маршрута ви е в града, за да го изминете само на ток.

Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7

В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4

Ако активирате навигационната система и зададете крайна точка на пътуване, Tiguan автоматично ще балансира движението на ток и с ДВГ. „Мозъкът” на автомобила анализира вида на пътя и дори следи топографията на терена, за да използва електричеството по най-ефикасния начин.

STOP&GO: Благодарение на нетния капацитет на литиево-йонната батерия от 10,4 kWh, Tiguan eHybrid може да мине на ток до 50 км по цикъла WLTP.
STOP&GO: Благодарение на нетния капацитет на литиево-йонната батерия от 10,4 kWh, Tiguan eHybrid може да мине на ток до 50 км по цикъла WLTP. Източник: Vesti.bg

Управлението на Tiguan eHybrid е повече от спокойно. Автомобилът е добре изолиран от шума от пътя, превключването между електрическия мотор и двигателя с вътрешно горене е плавно, а 6-степенната DSG трансмисия сменя предавките без много замисляне. Интересното е, че въпреки допълнителните 135 кг от батерията, возията не се усеща прекалено твърда. Автомобилът не е предназначен за спортни изпълнения, затова наклонът на каросерията в завои с по-висока скорост е разбираем.

STOP&GO: Батерията добавя 135 кг (до общо 1819 кг) и отнема част от багажното отделение.
STOP&GO: Батерията добавя 135 кг (до общо 1819 кг) и отнема част от багажното отделение. Източник: Vesti.bg

Интериорът на Tiguan ми е познат, затова ще маркирам само основното. Моделът у нас се предлага в нива на оборудване Elegance и R-Line. Както винаги, тук говорим за функционална и ергономична подредба, велуреният салон също е повече от приятен. Дигиталното приборно табло и дисплеят на централната конзола са ясни. Интересно е, че традиционните регулатори на климатроника са заменени от сензорни панели и плъзгачи, които някои клиенти може да не харесат, но регулирането на функциите на АС е логично и интуитивно. На задните седалки има достатъчно място, но като проблем може да се отчете намаленият багажник спрямо версиите само с ДВГ, тъй като батерията е под задните седалки, а резервоарът е препозициониран назад.

Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Сред технологичните акценти на Tiguan се включва и новата гама инфотейнмънт системи (изградени на основата на изцяло новата модулна платформа MIB3), които осигуряват на потребителя богати възможности за свързаност и различни онлайн услуги. В зависимост от нивото на оборудването, инфотейнмънт системите MIB3 предлагат и изцяло нови функции, сред които гласово управление и достъп до стрийминг услуги като Apple Music например.

STOP&GO: От домашен ел. контакт батерията се пълни на 100% за 5 часа.
STOP&GO: От домашен ел. контакт батерията се пълни на 100% за 5 часа. Източник: Vesti.bg

За финал оставям темата с цената на автомобила, която е с около 8000 лв. по-висока от стартовата цена на 2,0-литровия TSI със 190 к.с. Но ако сравним идентичния по мощност (245 к.с.) 2,0 TSI 4Motion с 1,4 eHybrid, то плъг-ин хибридът е с около 3000 лв. по-евтин (82 815 срещу 79 553), но, да, хибридът няма 4х4 задвижване. Затова тук ще посока и цената на споменатия вече Ford Kuga 2,5 PHEV (225 к.с.), който стартира от 79 000 лв. с ДДС и стига до 89 500 лв. за Vignale. При Tigaun разликата между двете нива Elegance и R-Line е под хиляда лева.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 1,4 eHybrid

Размери

Дължина, мм: 4486

Широчина, мм: 1839

Височина, мм: 1654

Междуосие, мм: 2677

Тегло, кг: 1819

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1395

Макс. мощност, к.с.: 150

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 150 при 1550-3500

Електрическо задвижване

Ел. мощност, к.с.: 115

Номинален капацитет на батерия, kWh: 10,4

Системна мощност, к.с.: 245

Въртящ момент, Нм: 400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 205

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 1,7

Комбиниран разход на енергия, кВтч/100 км: 16,8

Вредни емисии СО2, г/км: 39

Бацова цена на модификацията, лв. с ДДС: 79 553

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Дете пита баща си: — Тате, като беше малък имаше ли компютър? — Не – отговаря бащата. — Джиесем? — Тате, а динозавър виждал ли си?
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Плевнелиев: Всяка държава, влязла в еврозоната, е по-богата от България

Плевнелиев: Всяка държава, влязла в еврозоната, е по-богата от България

Пари Преди 40 минути

Има по-високо доверие на пазарите, на инвеститорите и по-добре работещи институции, подчерта той

Семейството на Шири Бибас потвърди, че предаденото снощи от "Хамас" тяло е нейното

Семейството на Шири Бибас потвърди, че предаденото снощи от "Хамас" тяло е нейното

Свят Преди 1 час

Тя бе отвлечена при атаката срещу Израел на 7 октомври 2023 година

На кого отдава почит църквата днес

На кого отдава почит църквата днес

Любопитно Преди 3 часа

По време на гоненията против християнството вярващите с опасност за живота си прибирали телата на мъчениците и благоговейно ги погребвали в скрити места

<p>Безпрецедентни рокади в Пентагона</p>

Тръмп уволни най-висшия американски военен и още петима генерали и адмирали

Свят Преди 3 часа

Тези решения на президента на САЩ поставят началото на период на сътресения в Министерството на отбраната

Какво представлява синдромът на късия сън

Какво представлява синдромът на късия сън

Любопитно Преди 3 часа

Синдромът на краткия сънсе отнася за хора, които естествено и редовно спят по-малко от шест часа

.

„Крадци на гробове взеха кръста на дъщеря ми и на майка ми – два пъти“

Свят Преди 3 часа

Семействата са опустошени, а местата - осквернени, което предизвиква гняв

Китайски десантен кораб заснет в близост до тайванското крайбрежие

Китайски десантен кораб заснет в близост до тайванското крайбрежие

Свят Преди 3 часа

Китайската комунистическа партия претендира, че Тайван е част от нейната територия

Голяма Задушница преди Великия пост е, какво задължително се прави

Голяма Задушница преди Великия пост е, какво задължително се прави

Любопитно Преди 3 часа

На следващия ден, неделя, са Месни заговезни, тогава започва големият Великденски пост

<p>22.02: Виктор Янукович е свален от поста президент на Украйна</p>

22.02: Виктор Янукович е свален от поста президент на Украйна

Любопитно Преди 3 часа

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

<p><strong><span style="color:#0000ff;">Код студено!</span></strong> Очаква ни леден уикенд&nbsp;🥶</p>

Код студено! Очаква ни леден уикенд 🥶

България Преди 3 часа

Вижте прогнозата за следващите няколко дни

Apple направи това, което обеща никога да не прави

Apple направи това, което обеща никога да не прави

Технологии Преди 4 часа

Промяната е заради искане на британското правителство

<p>Транспортният министър освободи директора на БДЖ</p>

Транспортният министър Гроздан Караджов освободи директора на БДЖ

България Преди 10 часа

Заповедта е депозирана за вписване в Търговския регистър

Мъжът, намушкал Салман Рушди, бе признат за виновен

Мъжът, намушкал Салман Рушди, бе признат за виновен

Свят Преди 11 часа

Съдебните заседатели взеха решението си след по-малко от два часа разисквания

Двойката Деси и Антонио са първите отпаднали от „Един за друг“

Двойката Деси и Антонио са първите отпаднали от „Един за друг“

Любопитно Преди 11 часа

Те споделят преживяното в ексклузивно интервю за подкаста „Един без друг“

Уволниха шефката на пожарната в Лос Анджелис

Уволниха шефката на пожарната в Лос Анджелис

Свят Преди 11 часа

Бас бе подложена на критики за това, че в деня на пожарите е била в Африка

Хърватия прие закон срещу високите цени

Хърватия прие закон срещу високите цени

Свят Преди 12 часа

Търговците ще трябва да показват сегашната и предишната цена на продукта