Volkswagen сложи батерия и на Tiguan (тест драйв)
STOP&GO: До 2025 г. Volkswagen Group ще направи инвестиция в размер на 159 млрд. евро, като 56% или 89 млрд. евро ще са за електрическа мобилност и дигитализация.   
Източник: Vesti.bg

П реди дни Volkswagen Group реши да електрифицира своите европейски заводи в преследване на целта си да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност до 2025 г. Бъдещите инвестиции, които ще бъдат насочени предимно в електрическа мобилност и дигитализация, за първи път ще представляват най-голям дял от общите инвестиции от 159 милиарда евро, а именно 56% или 89 милиарда евро. Volkswagen очаква до 2026 г. един на всеки четири продадени автомобила да има задвижване с батерии.

На този фон не би трябвало да има изненадани, че един от най-продаваните кросоувъри на марката също се присъединява към огромните амбиции на марката и концерна. В случая говорим за плъг-ин хибридната версия eHybrid, позволяваща на собственика си извършва повечето си ежедневния пътувания на ток.

STOP&GO: Системата мощност на 1,4-литровия TSI двигател и електромотора е 245 к.с. и 400 Нм.
STOP&GO: Системата мощност на 1,4-литровия TSI двигател и електромотора е 245 к.с. и 400 Нм. Източник: Vesti.bg

Започвам направо от задвижването, което е и най-любопитната част в тази конфигурация на Tiguan. То  е поверено на добре познатата компановка (от Arteon и др.), обединяваща 1,4-литров TSI с мощност 150 к.с. и електромотор, развиващ 110 к.с. Комбинираната системна мощност е 245 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Той се предава само към предните колела, като ускорява eHybrid до 100 км/ч за 7,5 секунди.

Литиево-йонната батерия е с капацитет 10,4 kWh, позволяващ пробег до 50 км (по цикъла WLTP) на ток. Това не изглежда кой знае колко, а и някой би се заял, че е с няколко километра по-малко от основните конкуренти (Kuga например). Но не смятам, че това е съществено. Тук важно е друго.

STOP&GO: Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км.
STOP&GO: Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км. Източник: Vesti.bg

Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км (в САЩ пробегът е доста по-малък). Което грубо значи, че с този автомобил бихте могли да се движите предимно (ако не само) на ток. Условие за това е да зареждате батерията поне веднъж дневно (на 2,3-киловатов домашен контакт или на домашна зарядна станция с мощност 3,6 kW), а два пъти дори ще е оптимално. Плъг-ин хибридите най-често са атакувани от природозащитните организации за факта, че биват карани предимно на основното им задвижване, а именно ДВГ. Това наистина е проблем, но по-важното е, че е груба грешка, тъй като така се лишавате от най-голямото предимство на автомобила – икономията и възможността да го карате само на ток, ако дневните ви пътувания са в рамките на 40-ина километра.

STOP&GO: В домашни условия батерията се зарежда на 100% за 5 часа, а от стенно зарядно за 3,4 часа.
STOP&GO: В домашни условия батерията се зарежда на 100% за 5 часа, а от стенно зарядно за 3,4 часа. Източник: Vesti.bg

Аз зареждах само веднъж, при това стоях на станцията едва около половин час, но въпреки всичко постигнах наистина впечатляващ среден разход от 6,8 л/100 км при около 550 км пробег, основният от които извън града. Особено проблемно за плъг-ин хибридите е движението по магистрала, а аз направих едно пътуване София-Пловдив-София. Това е така, защото на магистрала се кара с висока скорост и няма много възможност за регенериране на енергия. Не такъв е случаят с качването до Мальовица и обратния маршрут, който е предимно спускане, т.е. пълнене на батерията и много рядко включване на ДВГ-то.

Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)

Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)

Иначе eHybrid стартира винаги в режим E-Mode (ако батерията е с достатъчно заряд и температурата й не е под -10⁰С). С бутон може да се активира режим GTE, за да се възползвате от цялата системна мощност, но този автомобил не е бегачка, затова аз се доверявах на класическия хибриден режим. Тук има възможност да изберете какъв процент от заряда на батерията да запазите за по-късен етап, например ако се движите извънградско и последната част от маршрута ви е в града, за да го изминете само на ток.

Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7

В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4

Ако активирате навигационната система и зададете крайна точка на пътуване, Tiguan автоматично ще балансира движението на ток и с ДВГ. „Мозъкът” на автомобила анализира вида на пътя и дори следи топографията на терена, за да използва електричеството по най-ефикасния начин.

STOP&GO: Благодарение на нетния капацитет на литиево-йонната батерия от 10,4 kWh, Tiguan eHybrid може да мине на ток до 50 км по цикъла WLTP.
STOP&GO: Благодарение на нетния капацитет на литиево-йонната батерия от 10,4 kWh, Tiguan eHybrid може да мине на ток до 50 км по цикъла WLTP. Източник: Vesti.bg

Управлението на Tiguan eHybrid е повече от спокойно. Автомобилът е добре изолиран от шума от пътя, превключването между електрическия мотор и двигателя с вътрешно горене е плавно, а 6-степенната DSG трансмисия сменя предавките без много замисляне. Интересното е, че въпреки допълнителните 135 кг от батерията, возията не се усеща прекалено твърда. Автомобилът не е предназначен за спортни изпълнения, затова наклонът на каросерията в завои с по-висока скорост е разбираем.

STOP&GO: Батерията добавя 135 кг (до общо 1819 кг) и отнема част от багажното отделение.
STOP&GO: Батерията добавя 135 кг (до общо 1819 кг) и отнема част от багажното отделение. Източник: Vesti.bg

Интериорът на Tiguan ми е познат, затова ще маркирам само основното. Моделът у нас се предлага в нива на оборудване Elegance и R-Line. Както винаги, тук говорим за функционална и ергономична подредба, велуреният салон също е повече от приятен. Дигиталното приборно табло и дисплеят на централната конзола са ясни. Интересно е, че традиционните регулатори на климатроника са заменени от сензорни панели и плъзгачи, които някои клиенти може да не харесат, но регулирането на функциите на АС е логично и интуитивно. На задните седалки има достатъчно място, но като проблем може да се отчете намаленият багажник спрямо версиите само с ДВГ, тъй като батерията е под задните седалки, а резервоарът е препозициониран назад.

Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Сред технологичните акценти на Tiguan се включва и новата гама инфотейнмънт системи (изградени на основата на изцяло новата модулна платформа MIB3), които осигуряват на потребителя богати възможности за свързаност и различни онлайн услуги. В зависимост от нивото на оборудването, инфотейнмънт системите MIB3 предлагат и изцяло нови функции, сред които гласово управление и достъп до стрийминг услуги като Apple Music например.

STOP&GO: От домашен ел. контакт батерията се пълни на 100% за 5 часа.
STOP&GO: От домашен ел. контакт батерията се пълни на 100% за 5 часа. Източник: Vesti.bg

За финал оставям темата с цената на автомобила, която е с около 8000 лв. по-висока от стартовата цена на 2,0-литровия TSI със 190 к.с. Но ако сравним идентичния по мощност (245 к.с.) 2,0 TSI 4Motion с 1,4 eHybrid, то плъг-ин хибридът е с около 3000 лв. по-евтин (82 815 срещу 79 553), но, да, хибридът няма 4х4 задвижване. Затова тук ще посока и цената на споменатия вече Ford Kuga 2,5 PHEV (225 к.с.), който стартира от 79 000 лв. с ДДС и стига до 89 500 лв. за Vignale. При Tigaun разликата между двете нива Elegance и R-Line е под хиляда лева.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 1,4 eHybrid

Размери

Дължина, мм: 4486

Широчина, мм: 1839

Височина, мм: 1654

Междуосие, мм: 2677

Тегло, кг: 1819

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1395

Макс. мощност, к.с.: 150

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 150 при 1550-3500

Електрическо задвижване

Ел. мощност, к.с.: 115

Номинален капацитет на батерия, kWh: 10,4

Системна мощност, к.с.: 245

Въртящ момент, Нм: 400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 205

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 1,7

Комбиниран разход на енергия, кВтч/100 км: 16,8

Вредни емисии СО2, г/км: 39

Бацова цена на модификацията, лв. с ДДС: 79 553

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Пазете нервите си, не ровете в телефона на мъжа си. Пазете и нервите на мъжа си - крийте си телефона.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Лавина в Швейцарските Алпи: Спасиха всички затрупани

Лавина в Швейцарските Алпи: Спасиха всички затрупани

Свят Преди 1 час

Всички затрупани от лавината на връх Айгер в Швейцарските Алпи са спасени, потвърдиха властите

Исторически вот: Румъния избира между два свята

Исторически вот: Румъния избира между два свята

Свят Преди 2 часа

В неделя, 18 май, в Румъния се провежда вторият тур на президентските избори. Коментаторите наричат вота исторически. Кой ще спечели?

<p>Киселова: Сезирането на КС&nbsp;няма да забави еврозоната</p>

Киселова: Сезирането на КС от президента няма да забави влизането ни в еврозоната

България Преди 4 часа

Председателят на Народното събрание Наталия Киселова е в Априлци, където участва в честването на 149 години от Новоселската република

Тръмп ще разговаря с Путин и Зеленски в понеделник

Тръмп ще разговаря с Путин и Зеленски в понеделник

Свят Преди 5 часа

Темите на разговора ще бъдат спирането на „кръвопролитията“, при които всяка седмица биват убити средно повече от 5000 руски и украински войници

Земетресение от 6 по Рихтер удари Перу

Земетресение от 6 по Рихтер удари Перу

Свят Преди 5 часа

Няма данни за щети, което се дължи на голямата дълбочина на труса

Преизбраха Слави Трифонов за лидер на ИТН

Преизбраха Слави Трифонов за лидер на ИТН

България Преди 6 часа

По време на състоялата се Национална конференция на ПП "Има такъв народ“ е била направена равносметка за изминалия период от създаването на партията и какво предстои като цели и задачи за изпълнение

<p>Анджелина Джоли омагьоса Кан с елегантност (СНИМКИ)</p>

Анджелина Джоли омагьоса Кан с елегантност (СНИМКИ)

Любопитно Преди 6 часа

49-годишната холивудска икона впечатли с дълга бяла рокля на наградите Chopard Trophy

Юн Сук-йол

Бившият президент на Южна Корея Юн Сук-йол напуска партията си

Свят Преди 7 часа

Юн беше отстранен от длъжност през април заради проваления му опит за въвеждане на военно положение през декември

Бедствие в САЩ: Бури и торнадо отнеха десетки животи, хиляди останаха без дом

Бедствие в САЩ: Бури и торнадо отнеха десетки животи, хиляди останаха без дом

Свят Преди 7 часа

Бурите вчера следобед отнесоха покриви на сгради, счупиха прозорци, изкорениха дървета и повредиха електрически кабели

Макрон: Сигурен съм, че Тръмп ще реагира на цинизма на Путин

Макрон: Сигурен съм, че Тръмп ще реагира на цинизма на Путин

Свят Преди 7 часа

Ден след мирните преговори в Истанбул между Русия и Украйна, руско нападение с дрон отне живота на 9 души, а 4 бяха ранени

Фалшиви новини и онлайн атаки срещу Никушор Дан преди изборите в Румъния

Фалшиви новини и онлайн атаки срещу Никушор Дан преди изборите в Румъния

Свят Преди 7 часа

Проевропейският кандидат за президент на Румъния Никушор Дан е обект на онлайн дезинформационна кампания

Ердоган: Преговорите в Истанбул са важна стъпка към мира в Украйна

Ердоган: Преговорите в Истанбул са важна стъпка към мира в Украйна

Свят Преди 8 часа

Забележките му дойдоха, след като в петък двете страни се срещнаха за първите си преки разговори от повече от три години

БСП: Еврозоната е следващата крачка по европейския път, но не за сметка на хората

БСП: Еврозоната е следващата крачка по европейския път, но не за сметка на хората

България Преди 8 часа

Социалистите заявяват подкрепа за европейската интеграция, но подчертават нуждата от защита на социалните права и интереси на гражданите

МОН създаде специален щаб заради стачката в транспорта и предстоящите матури

МОН създаде специален щаб заради стачката в транспорта и предстоящите матури

България Преди 8 часа

Към момента около 350 ученици са заявили, че нямат алтернативен транспорт, с който да стигнат до училището, в което са разпределени

Заради теч: Отпускат средства за ремонт на стената на яз. "Панчарево"

Заради теч: Отпускат средства за ремонт на стената на яз. "Панчарево"

България Преди 9 часа

От „Напоителни системи“ са докладвали, че става въпрос за известен от близо 18 години проблем с бетонните блокове