Toyota обнови водородната Mirai, увеличи пробега й с 30% и вече чака поръчки за модела. Проблемът е, че за момента автомобилите с горивни клетки (FCV) не могат да се похвалят с голямо търсене, което важи и за конкретния модел. Японското правителство подкрепя този тип технология, но опасенията за слабо развитата мрежа от зарядни станции, остатъчната стойност при препродажба и рискът от експлозия на водорода за момента изглеждат непреодолими фактори.
Лансирането на новия Mirai идва, след като през октомври японският министър председател Йошихиде Суга обяви, че целта на Япония е да постигне СО2 неутралитет до 2050 г. Тази дата е идентична с поставената цел от ЕС, но изпреварва с 10 години целта на Китай.
Големият плюс на технологията с горивни клетки се крие във факта, че тя е много по-чиста от другите технологии за намаляване на вредните емисии. Mirai отделя само вода и топлина, като не се изисква влагането на много скъпи материали в направата на автомобила, нещо, което не важи за литиево-йоните батерии. Освен това го няма еко спора за „чистотата” на електричеството, с което се зареждат електромобилите.
Проблемът е, че до края на септември Toyota е реализирала едва 11 100 бройки от първото поколение на Mirai, лансирано преди почти шест години. Повечето конкуренти отрекоха технологията, като само Honda и Hyundai все още държат този фронт.
Toyota се надява, че ще привлече клиенти с увеличения пробег до около 800 км, подобрен дизайн и нови технологии. Цената на модела в Япония е $48 000 след приспадане на $10 000 държавна субсидия. Компанията обяви, че планира да увеличи производството на превозни средства (включително автобуси и камиони) от 3000 на 30 000 годишно.
Плановете на Япония предвиждат до 2030 г. по пътищата на страната да има 800 000 водородни превозни средства, докато в Китай тази цифра е 1 000 000.
Но всичко това е много далеч от стремглавия ръст в продажбите на електромобили. През миналата година по света бяха продадени 2,1 млн. е-коли, а през тази бройката ще е драстично по-високо, дори в пъти по-висока. Точно тук Toyota изостава драстично. Един от начините за наваксване ще е изцяло електрически SUV от средния клас, базиран на новата платформа e-TNGA. Този модел ще бъде показан след няколко месеца, но вероятно няма да влезе в продажба през следващата година. Това със сигурност няма да помогне на компанията на фронта на електрическата мобилност, където конкуренцията стана наистина много сериозна и ще продължи да се ожесточава.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Има 3 колела, струва максимум $46 000 и минава 1600 км на ток
ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.
В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!