Honda Clarity Fuel Cell покри пробег от 366 мили или 589 км, изискван от Американската агенция по екология. Говорим за резервоар с водород, остатъчният продукт от който е вода. За сравнение ще кажем, че Tesla Model S P100D е способна на 315 мили (507 км), докато водородната Toyota Mirai изминава 312 мини (502 км).
Така еквивалентът на комбинирания разход при модели с бензинов двигател е 1 л гориво за разстояние от 109 км, което е най-добрият в класа резултат за всеки електрически автомобил без двигател с вътрешно горене, в това число и сред напълно електрическите модели и тези с горивни клетки в САЩ.
Clarity Fuel Cell е първият автомобил, под чийто капак е монтирана само система с горивни клетки. Honda намали размера на блока с горивни клетки с 33%, докато мощността е увеличена с 60% спрямо предишния модел FCX Clarity. Благодарение на това екологичният модел предлага повече вътрешно пространство и място за петима.
Honda възнамерява да въведе Clarity Fuel Cell на ограничен брой европейски пазари чрез програмата HyFIVE, за да промотира разработването, употребата и наличието на инфраструктура за зареждане на автомобили с горивни клетки. Първите бройки от екологичния модел ще пристигнат в Европа преди края на годината.
Да, ясно е, че инфраструктурата не е изградена, но трябва да отбележим, че скоро Clarity ще се предлага в изцяло електрическа и в plug-in версии.
Трябва да се напомни и фактът, че е наследник на първия сериен автомобил с горивни клетки. Това е революционната Honda FCX от 2002 г., сертифицирана от Environmental Protection Agency и California Air Resources Board.
Четете още:
Новият автопилот на Tesla е като Биг Брадър: безброй камери и сензори
Три поредни години Dacia оглавява българския автомобилен пазар
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!