Suzuki Vitara: бензинова динамика с дизелова икономия (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

Suzuki често се движеше по ръба на бръснача, разчитайки от време на време на голям супер хит. Това действаше като дефибрилатор на марката, но тази рискова стратегия вече е в миналото. В момента Suzuki разполага с най-силната си гама от години, като в шоурумовете си марката разчита на три нови супер хита – Swift, Jimny и обновения Vitara.

За отличната форма на марката говорят данните на агенция IHS Automotive, според които през през 2017 г. Suzuki е пласирала 2 938 633 автомобила в световен мащаб в сегменти А и В. Това ще рече, че японският производител държи 11,4% дял от световните продажби на компактни модели, изпреварвайки доказали се играчи от ранга на Renault (2 549 683) и Honda (2 232 997).

РАЗГЛЕДАЙТЕ ЕСЕННАТА ГАЛЕРИЯ НА SUZUKI VITARA

Очаквам с нетърпение момента да се кача зад волана на „малкото кубче”, както мнозина наричат всъдехода Jimny, но първо ще се запозная с пълната му противоположност. Това е Vitara (навръх 30-годишния юбилей на модела), която няма офроуд възможностите на катерача Jimny, но за сметка на това предлага пътно поведение, аналогично с това на лек автомобил. Сега моделът е обновен и по-рафиниран, а ние сме от първите, които имат досег до него.

Източник: Vesti.bg

На външен вид Vitara е 100-процентово Suzuki, без добавяне на консерванти, вода и захар. Отпред впечатление правят променените маски и предна броня, като радиаторната решетка наподобява тази от досегашната Vitara S. Формата на задните стопове не е пипана, но светлинният им LED подпис е нов и придава по-модерен вид на задната част на автомобила.

Истинското ми откритие по време на тест драйва бе пътното поведение. А 1,4-литровият BoosterJet бензинов турбо двигател е страхотен. Може да се комбинира с 6-степенна автоматична кутия, но в моя случай работи съвместно с механична такава.

Източник: Vesti.bg

Има и 1,0-литров BoosterJet с 3 цилиндъра и 112 к.с., но 4-цилиндровият двигател със 140 к.с. е просто перфектен. И въобще не се подлъгвайте от линейното му ускорение до 100 км/ч, за което се изискват 9,5 секунди. Vitara не се усеща инертна и вяла: реагира остро на подаването на газ, като е изключително гъвкава и пъргава. Неговите 220 Нм въртящ момент идват при едва 1500 об./мин и са на твое разположение чак до 4000 об./мин (вторият параметър, по който си прилича с дизелов мотор).

Тук трябва да се спра на наистина впечатляващия факт, а именно разходът на бензин: Suzuki Vitara изразходва средно 7,1 л/100 км! Най-големият параметър видях на изкачване към Паничище (7,6 л/100 км), а при движение със 140 км/ч по магистралата борд компютърът показваше 7,3 л/100 км.

Източник: Vesti.bg

Тайната на всичко това се крие в друг изумителен факт: теглото на Vitara 2WD е само 1120-1170 кг! Приблизително толкова тежи хечбек от сегмент В (Citroen C3 BlueHDI 75 е тежък 1090 кг), докато прекият конкурент Honda HR-V 1,6 i-DTEC дърпа цели 1324-1404 кг. Най-тежката Vitara – с All Grip и автоматик – тежи 1265 кг, което пак е с около 150-ина килограма надолу спрямо по-малкия Nissan Juke.

Нямам представа как Suzuki успява да направи автомобилите си толкова леки, като би ми се щяло от този опит да се поучат конкурентите му. Логично е, че снижаването на теглото идва с по-малко екстри, но Vitara не е лишена от нищо, което да гарантира отлична сигурност на модела.

Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

Обикновено се въздържам от изброяването на различните системи, но в този случай трябва да го направя, за да ви покажа, че сниженото тегло не е за сметка на безопасността. В списъка със стандартно и допълнително оборудване фигурират Dual Sensor Brake Support, Hill Hold, Hill Descent Control, 7 въздушни възглавници. Автомобилът е първият модел на компанията, оборудван със Suzuki Safety Support, която чрез сензорите на DSBS предлага в допълнение: Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Control, Traffic Sign Recognition.

Източник: Vesti.bg

Но ниското тегло има още един голям плюс, то спомага за пъргавината и стабилността на пътя. Vitara има просвет от 185 мм, но максимумът й е да се качи на по-висок бордюр или да поизцапа гумите на някой черен път. За сметка на това е чудесна върху асфалта. Това е кросоувър, чието пътно поведение се доближава максимално до това на хечбек от сегмент С. Вярно е, има склонност за накланяне на каросерията в завой, но не толкова, че да окаже прекалено голямо влияние върху чудесните ми впечатления.

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Обикновено за подобен тип автомобили не препоръчвам 4х4 задвижване, но мократа и хлъзгава настилка към Паничище ме накара да поискам. Задвижването на четирите колела при Vitara е доста опростена, в което се крие и чарът на целия модел. Мощността към задните колела се подава при нужда, като това става посредством електромагнитен многодисков съединител. Аргументът в полза на системата AllGrip е режимът Snow (има и Lock, блокиращ споменатия съединител), който е полезен за нашите географски ширини.

Източник: Vesti.bg

Интериорът не блести с помпозни дизайнерски решения. Тук е наблегнато на ергономията и обема. Големият проблем до момента бе твърдата пластмаса, използвана за таблото и вратите. Но това е коригирано с използването на мека пластмасова повърхност върху горната част на арматурното таблото. Цветният мулти-информационен LCD дисплей е с размер 4,2 инча, а моделът стандартно е оборудван вече с преден среден подлакътник. Vitara може да се похвали с просторен интериор, като отзад той е по-обемен спрямо конкурентите Peugeot 2008 или Honda HR-V.

За удобство на водача се предлага камера за задно виждане, навигация със SD карта, светодиодни фарове и адаптивен Круиз контрол с ограничение на скоростта.

Източник: Vesti.bg

Vitara е автомобил, който държи нещата прости, точно по средата, без да изпъква ярко в дадена област, но предлагащ абсолютно всичко, за да е сред лидерите на пазара. Няма дизел, но такъв при този автомобил е абсолютно излишен, защото 1,4-литровия турбо бензинов мотор е просто блестящ. Разходът му е аналогичен с такъв на дизелов агрегат, да не кажа, че и изпреварва някои аналогични по обем дизели. При това е изключително динамичен и предлага много забавление на човека зад волана. Перфектна комбинация.

Технически характеристики:

Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet 2WD

Размери

Дължина, мм: 4175

Широчина, мм: 1775

Височина, мм: 1610

Междуосие, мм: 2500

Маса, кг: от 1120 - 1170

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1373

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 140 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 220 при 1500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход на гориво, л/100 км: 5,8

Вредни емисии СО2, г/км: 131

Базово цена, лв. с ДДС: 30 990 (с приложен ECO BONUS)

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 38 490 (с приложен ECO BONUS)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Съд блокира заповед на Тръмп, спираща "Гласът на Америка"

Съд блокира заповед на Тръмп, спираща "Гласът на Америка"

Свят Преди 40 минути

Конгресът е финансирал и разрешил радиостанциите

ЕК планира пълно спиране на вноса на руски горива

ЕК планира пълно спиране на вноса на руски горива

Свят Преди 48 минути

Все още има какво да бъде направено по този въпрос

171 кг наркотици в камиони от България на Капъкуле

171 кг наркотици в камиони от България на Капъкуле

Свят Преди 2 часа

Шофьорите на двете превозни средства са задържани

Израел заплаши с „по-голяма“ офанзива в Газа

Израел заплаши с „по-голяма“ офанзива в Газа

Свят Преди 3 часа

Еял Замир: Ще разширим действията си до по-голяма и значима операция

Посланикът на България в САЩ е подал оставка

Посланикът на България в САЩ е подал оставка

България Преди 4 часа

Панайотов става посланик в САЩ през 2022 г.

Израел призна, че е убил Марин Маринов

Израел призна, че е убил Марин Маринов

Свят Преди 5 часа

Смъртният случай е причинен от танков огън

Терзиев: Долу ръцете от инж. Стоян Братоев

Терзиев: Долу ръцете от инж. Стоян Братоев

България Преди 5 часа

Бонев: „Това е активен саботаж на строителството на метрото на София

Зеленски затвърждава позицията си за Крим след нападките на Тръмп

Зеленски затвърждава позицията си за Крим след нападките на Тръмп

Свят Преди 6 часа

Украинската конституция определя Крим като "неразделна съставна част на Украйна"

„Училище за отговорни инфлуенсъри“: първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание

„Училище за отговорни инфлуенсъри“: първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание

Любопитно Преди 7 часа

Инициативата цели да насърчи култура на по-осъзната, етична и безопасна ​онлайн комуникация

Дете на 4 години в София с менингококова инфекция

Дете на 4 години в София с менингококова инфекция

България Преди 7 часа

В градината, която посещава, са извършени над 200 проби

Унгария: Украйна е прекалено бедна за ЕС

Унгария: Украйна е прекалено бедна за ЕС

Свят Преди 7 часа

Бока: ЕС вече ѝ е предоставил най-малко 148 млрд. евро

<p>Принц Хари и Меган с кортеж и охрана на събитие в Ню Йорк</p>

Принц Хари и Меган с кортеж и охрана за срещата Time100 в Ню Йорк

Любопитно Преди 7 часа

Двамата отново предизвикаха вълна от реакции с новата си поява

ГДБОП ще провери има ли пробив в АПИ

ГДБОП ще провери има ли пробив в АПИ

Свят Преди 8 часа

Иванов е уведомил отдел „Киберсигурност” на ГДБОП

Нападение с нож окървави гимназия във Франция

Нападение с нож окървави гимназия във Франция

Свят Преди 8 часа

По първоначална информация едно дете е загинало, а други три са тежко ранени

Хирургът на папа Франциск разказа за последните му мигове

Хирургът на папа Франциск разказа за последните му мигове

Свят Преди 8 часа

Серджо Алфиери каза, че при последната си хоспитализация в "Джемели" тази пролет Франциск е казал, че не иска да бъде интубиран

КЗП пуска мобилно приложение за летния сезон

КЗП пуска мобилно приложение за летния сезон

България Преди 9 часа

През 2024 г. общият брой на жалбите и сигналите до КЗП надхвърля 27 000