В сички говорят за рецесия в световен мащаб, но все още не е ясно колко голяма ще е тя. Оптимистичният вариант е за по-малки последствия спрямо световната финансова криза от 2008 г., песимистичните – обратно. Предстои да видим, но автомобилната индустрия е изключително силно засегната от коронавируса. Репортаж в германското издания Welt казва, че автомобилната индустрия в страната е под угрозата да загуби около 100 000 работни места.
VW „гори” по 2 млрд. евро седмично от затворените заводи
Фердинанд Дуденхофер коментира, че производственият капацитет на страната му е много голям в момента, тъй като търсене на практика липсва. През 2019 г. в Германия са били произведени 5,1 млн. автомобила, докато очакванията са през 2020 г. търсенето да спадне до 3,8 млн. Това отваря дупка от около 1,3 млн. автомобила свръх капацитет. Тази цифра го кара да смята, че приблизително 100 000 от заетите 830 000 места в промишлеността може да бъдат загубени.
Volkswagen очаква автомобилният пазар да се възстанови през лятото
“Трябва да очакваме спад на производствения капацитет в автомобилната индустрия в Германия. Близо 100 000 работни места са в риск – това представлява 12% от заетите в момента в производството и доставката на части,” коментира Дуденхофер.
Коментаторът призовава немското правителство да направи смели стъпки за стимулиране търсенето на автомобили, в частност на електромобили и хибриди. В момента страната предлага екологичен бонус до 6000 евро за покупна на зелени автомобили, но биха могли да се предприемат и други мерки.
Covid-19 нанася съкрушителни удари на автомобилната индустрия
“Производството, например, може да предложи ниски месечни вноски, комбинирани с гаранции за връщане в случай на загуба на работа. Само смелите мерки противодействат на несигурността сред купувачите на автомобили,” допълва анализаторът.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Анти Covid-19: да разгледаш музея на Mercedes-Benz от вкъщи
BMW се ангажира с водорода, ползва опита и на Toyota
Азиатските производителите на литиево-йонни батерии атакуват Европа
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!