Я понският доставчик на автомобилни части и въздушни възглавници обяви банкрут. Takata е компанията, която предизвика най-голямата сервизна акция в историята на автомобилната промишленост. Причината за това бяха дефектни еърбегове. Те са раздуват с прекомерно голяма сила, като това е съпроводено с отделяне на метални частици. Всичко това доведе до поне 16 смъртни случая и 180 наранявания по света.
Масираната кампанията по отзоваване на дефектните автомобили обратно в сервиза започна през 2013 г., когато Toyota, Honda, Mazda и Nissan върнаха в сервизите си над 3 млн. коли. Иначе дефектни механизми за раздуване на въздушните възглавници започват да се сервизират още през 2008 г. Смята се, че общият брой на засегнатите от сервизните акции автомобили с дефектни въздушни възглавници на Takata ще надхвърли 100 млн. автомобила на 19 производителя. Сервизните акции ще продължат до 2019 г.
Компанията бе глобена с $1 млрд. долара от американските власти, но по-големият проблем са делата, които се водят или предстои да бъдат заведени срещу нея.
На специална пресконференция Шигехиса Такада заяви, че неговата компания не е имала никакъв друг ход, различен от това да обяви фалит в Япония и САЩ. Такада обясни, че компанията е продава своите активи, за да събере кеш за разплащане на своите задължения. По-голямата част от активите е закупила американската компания Key Safety Systems, а Takata ще поеме глътка въздух за получените $1,59 млрд.
Глътка, защото Takata ще се задави сериозно на фона на очакваните $10 млрд., колкото се очаква да достигнат нужните средства за покриване на сервизните акции, глоби и съдебни споразумения с ищците по делата за нанесени вреди. Някои анализатори, като Tokyo Shoko Research Ltd., отиват още по-далеч с изчисленията, че Takata ще трябва да изплати до $15 млрд.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Китайското решение на задръстванията се оказа пълен провал
Най-мощната Tesla Model S измина над 900 км с едно зареждане
Arteon - най-красивият Volkswagen е в България
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!