В ече два пъти писахме за първите виетнамски автомобили, но амбициите на VinFast са много големи, затова компанията приковава погледите на специализираните медии. Нещо повече, появата им в Порт дьо Версай в Париж, съпроводена от бляскавото присъствие на Дейвид Бекъм, буквално бе гвоздеят в програмата на салона.
В Париж виетнамците бяха разположени на много малък щанд, но интересът към двете им премиери бе огромен. А рекламното им лице буквално хвърли в екстаз фоторепортерите. Но по-важното е, че плановете на VinFast са много големи: поява на още няколко модела, които да се продават по целия свят.
Двата модела в Париж са LUX D2.0 (седан) и LUX SA2.0 (SUV). Начинът, по който изглеждат, се дължи на виетнамския народ. Компанията е поръчала скици на Italdesign Giugiaro, Pininfarina, Torino Design и Zagato. След това над 60 000 човека гласуват и избират предложенията на Italdesign Giugiaro, които се доработват от Pininfarina, за да ги видим в готов вид в Париж.
Седанът напомня за дългия преден капак и къса задница на Alfa Romeo Giulia, докато всъдеходът използва прийоми, които биха стояли отлично на нов модел Mazda.
Под предния капак на двата модела е монтиран 2,0-литров бензинов мотор, който се предлага във версия със 177 к.с. (300 Нм) и 231 к.с. (350 Нм). Клиентите на седана ще могат да избират измежду една от двете опции, докато SUV моделът ще се предлага само с по-мощния мотор. И двата са свързани с 8-степенна автоматична скоростния кутия ZF, като в седана тя препраща мощността към задните колела, а във всъдехода – към четирите. Не се потвърждава официално, но се говори че двигателя и платформата са на BMW.
Седанът ще ускорява до 100 км/ч за 8,9 сек с по-маломощния мотор, а с по-мощния за 7,1 секунди. Същото упражнение кросоувърт ще взима за 9,1 сек.
По-рано тази година General Motors (във висшето ръководство има трима бивши топ мениджъри на GM) прехвърли дейността си във Виетнам на VinFast, който продава Chevrolet. Тази синергия ще доведе до това, че в близко бъдеще виетнамците ще направят градски модел, като ще използват ноу-хауто на GM. Догодина очакваме виетнамската марка да представи изцяло електрически модел, чийто дизайн ще е на Italdesign Giugiaro, а инженерингът ще е на германската EDAG. Продажбите му са планирани за началото на 2020 г. Компанията има и две подписани споразумения със Siemens за изцяло електрически автобус. eBus трябва да влезе в производство в края на 2019 г.
Производството на VinFast LUX A2.0 и LUX SA2.0 ще започне в следващата година в завод, разпростиращ се върху 335 хектара площ.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Новата Серия 3 на BMW е впечатляваща гледка на живо
Renault събра погледите с луксозна автономна „маршрутка” от бъдещето
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!