В началото на 21 век двигателите с принудително пълнене започнаха да навлизат масово в леките автомобили. Както всички сложни механизми, тези агрегати са склонни към повишено износване и са по-малко надеждни от конвенционалните атмосферни двигатели. Колко критично е това?
Volkswagen и Audi
Най-известният двигател, който стана широко разпространен в различни модификации, бе турбомоторът Volkswagen 1.4 TSI (EA111). Дебютира през 2007 г. в автомобили на Volkswagen и Audi. През същата година той е избран за "Двигател на годината" и "Иновация на годината" в Европа. Но недостатъците скоро започват да показват своята страна.
Заради високото натоварване при ниски обороти, веригата може да се разхлаби до към 60 000 км и има риск да засегне вала. На дюзите се образува плака, която предотвратява нормалната им работа. Междинният охладител често се задръства, което от своя страна води до повреда на турбината в определени случаи.
Как правилно да теглим автомобил, за да не го повредим
Как да разберем кога е време за смяна на накладките
Най-важното за климатика в автомобила
При двигатели, произведени през 2007-2012 г., има забележки по клапана за регулиране на налягането на картерните газове, които в някои случаи причиняват повишаване на налягането на маслото. Това води след себе си няколко проблеми, един от които е появата на теч на антифриз в помпата и термостата.
През 2012 г. двигателят мина всеобхватна модернизация, след което много проблеми изчезнаха. Въпреки това, поради ресурса на турбината, той все още губи по надеждност спрямо 1,6-литровия атмосферен MPI агрегат.
Mini, Peugeot и Citroen
BMW също може да бъде посочен с пръст за двигател с по-кратък живот. Турбомоторът 1,6 THP EP6 се появи през 2006 г. в Mini, а след това започна да се вгражда в модели на Peugeot иCitroen. Първоначално той предизвика възхищение с характеристиките си. Но впоследствие започнаха да се появяват проблеми. Турбото twin-scroll, променливото газоразпределение, директното впръскване често водеха проблеми след себе си.
Още по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!