Британското правителство планира да увеличи максимално допустимата скорост по магистралите от 70 на 80 мили/ч (от 113 на 129 км/ч), като се надява, че това ще се отрази положително на икономическия растеж.
Време е да поставим Великобритания на бързия път на световната икономика и да преразгледаме ограничението на скоростта, което вече е остаряло, заяви министърът на транспорта Филип Хамънд в интервю за в. "Таймс".
Увеличаването на скоростта ще ни позволи да спечелим
стотици милиони паунди, като ограничим продължителността на преходите, аргументира се министърът.
Консултации по плана ще започнат до края на годината, така че да може новото ограничение да бъде въведено през 2013 г.
Обмисля се и въвеждането на "плаващи" лимити - когато пътищата са празни, позволената скорост може да е по-висока, а когато има задръствания - да се намали.
По думите на Хамънд близо половината автомобилисти в момента си позволяват да карат по-бързо от позволеното.
Ако 50% от населението нарушава закона ежедневно, законът трябва да бъде променен, смята той.
Великобритания има едни от най-сигурните пътища в Европа,
а магистралите определено са най-сигурните от тях.
Ограниченията на максималната скорост на Острова са по-ниски отколкото в много други европейски страни, а по някои германски аутобани дори няма лимит. Всъщност максималната скорост по британските магистрали е определена на 70 мили/ч преди близо 50 години, като тя е въведена "експериментално" за М1 - първата британска магистрала, по която до тогава не е имало ограничения.
Мярката е била приета заради серия инциденти по време на нелегални гонки
Поддръжниците на идеята за промяна на ограничението в посока нагоре, припомнят, че преди половин век 70 мили/ч са били почти максимумът на възможностите за повечето от тогавашните автомобили.
За тези 50 години технологиите са се развили неимоверно,
автомобилите са станали много по-мощни, но и много по-сигурни
Хамънд отхвърли появилите се идеи максималната скорост да бъде намалена, за да се пести гориво и да се стимулира опазването на околната среда.
Автомобилистите, движещи се с 10 мили/ч по-бързо ще могат да стигат по-бързо до дестинацията си, но ще използват 20% повече гориво и ще произвеждат 20% повече въглеродни емисии, подчертава Стивън Глайстер от Кралския автомобилен клуб.
"Шофьорите виждат, че цените на горивата растат. Те обаче трябва да имат възможност да избират -
ако искат да карат икономично, могат да се движат по-бавно
Повечето знаят, че оптималната скорост за най-нисък разход на гориво е около 56 мили/ч (90 км/ч)", казва министърът.
Увеличението на максималната скорост обаче ще се отрази и на броя на загиналите на пътя.
Парламентарната консултативна комисия по транспорта посочва, че предлаганото увеличението на лимита вероятно ще доведе до нарастване на жертвите от пътно-транспортни произшествия с 5-10%.
През 2009 загиналите по пътищата на Великобритания, държава със 60-милионно население, са 2 222, най-ниското число, откакто се води статистика. Смъртта си при инцидент на магистрала са намерили 132 души.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!