Б ританското правителство планира да ускори забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене, измествайки целевата дата от 2040 г. напред. Това се оправдава с все по-голямото замърсяване на въздуха, но на недоволните се дава и малка „сламка”: Комитетът по въпросите за климатичните промени вярва, че електрическите автомобили ще се изравнят по цени с конвенционалните модели към 2024-2025 г. Проблемът е, че зарядната инфраструктура е далеч от готова, затова трябва да се положат сериозни усилия за ускоряване на изграждането на мрежата от зарядни станции, за да се отговори на търсенето.
Към момента правителството следва приетата преди две години програма за забрана продажбата на дизелови и бензинови автомобили през 2040 г. Критиците, обаче, изтъкват факта, че това значи, че след 2050 г. по пътищата на Обединеното кралство все още ще се движат стари автомобили с ДВГ.
Същият Комитет ще предложи на правителството да въведе забраната на ДВГ през 2030 г., най-късно 2035 г., изтъквайки няколко ползи за клиентите: икономии от гориво и сервизиране.
Сериозни такси и глоби за мръсните автомобили в центъра на Лондон
Голямата въпросителна: ще има ли останали достатъчно залежи от кобалт след 15-ина години, които да покрият огромните нужди на индустрията от литиево-йонни батерии.
Преди по-малко от година британското правителство представи план в 46 стъпки, целящ да приведе транспортния сектор до нулеви вредни емисии през 2040 г., но е много вероятно датата да бъде преразгледана след предложението на Комитета.
Подобен срок си дадоха и други държави. Франция обяви плановете си почти едновременно с Великобритания, спирайки се също на 2040 г. Израел, Ирландия и Холандия се целят в 2030 г., а Шотландия – в 2032 г. Най-амбициозна си остава Норвегия, която иска да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили през 2025 г.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Volkswagen ще губи по 3000 евро на всеки е-автомобил I.D.
Руски инвестиционен фонд ще възкреси прототипа Lada Raven
McLaren Speedtail струва 4 млн. лева. Дизайнът му е дело на българин
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!