И сторическото наследство е това, което определя една държава. Идентично би могъл да бъде примерът на Hyundai - корейската компания, създадена през 1967 г., за близо 55 години постигна неща, които никой не би си представял преди години. Например факта, че днес Hyundai е един от най-големите автомобилни концерни.
Една от причините за това е моделната гама и хипер скокът в качеството на продуктите, които Hyundai представя в последните години. Последният такъв е най-малкият и нов член в SUV гамата на марката. Появата на BAYON бе повече от логична. Днес кросоувърите са основният избор на клиентите. Апетитът за малки автомобили с кросоувър дизайн не може да бъде заситен. На този фон не е изненада, че компаниите вкарват в обръщение всички изразни средства, за да отхапе колкото се може повече от апетитния В-SUV сегмент.
В съответствие със съществуващата стратегия за именуване на SUV моделите на Hyundai, името на последния член е вдъхновено от ваканционна гореща точка: Bayonne, столицата на френската Страна на баските и една от най-красивите дестинации в югозападната част на Франция. Тъй като Hyundai BAYON е проектиран да отговори на изискванията на европейския пазар, компанията реши да му даде европейско име.
Подобно на Байон и цялата архитектура в баския регион във Франция, Hyunday BAYON също се откроява с дизайна си. Моделът изповядва дизайнерската философия Sensuous Sportiness на марката, дефинирана от хармонията между пропорция, архитектура, стил и технологии. Широката радиаторна решетка е едно от основните изразни средства на дизайнерите на Hyundai. Дизайнът с широка решетка създава солидна стойка. Основните светлини от три части, съчетани с въздухозаборници, придават наистина атрактивна визиа. Погледнат отпред, BAYON разполага с въздухозаборник, простиращ се през цялата предна част на автомобила, като заедно с издължените и тесни дневни LED светлини акцентират върху широката стойка на автомобила.
Отзад впечатление правят стоп светлини във формата на стрела, свързани с тънка червена линия. Разположени по този начин, светлинният подпис на модела подобрява визуалното впечатление за ширина, правейки задната графика още по-забележителна.
За разлика от по-разчупения външен дизайн, интериорът на BAYON е изчистен, просторен и добре осветен. Основният фокус е върху максимизирането на комфорта на пътниците отпред и отзад и увеличаването на багажното пространство. Интериорът се дефинира от добре познатите на Hyundai 10,25-инчова навигационна система и 10,25-инчово дигитално табло, които са визуално комбинирани. Apple CarPlay и Android Auto, които сега се предлагат безжично, дават възможност на клиентите да прехвърлят функционалността на своите iOS и Android смартфони директно в автомобила. Моделът предлага индуктивно зареждане за смартфон, както и USB вход за зареждане на задните места. Пътниците на борда могат да се наслаждават на добрия звук от 7 високоговорителя на аудио системата BOSE.
Новият BAYON предлага редица нови функции за безопасност. Една от тях е базираният на навигацията интелигентен круиз контрол (NSCC), който използва изцяло новата навигационна система в модела, за да предвиди предстоящите завои или прави на магистралите и коригира скоростта на автомобила за по-безопасно шофиране. Нововъведение в BAYON е и Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), която може да адаптира скоростта автоматично в следствие на разпознатите пътни знаци. Асистентите са допълнени от Lane Follow Assist (LFA) – най-новата версия на асистента за поддържане на пътната лента. Когато всички системи са включени, Hyundai BAYON включва най-новия асистент за полу-автономно шофиране по магистрали Highway Driving Assistant (HDA).
Едно от най-големите предимства се крие в габаритите на BAYON (дължина 41800 мм, широчина 1775 мм и височина 1490), които го нареждат до по-големия KONA, доста пред конкурентите в В-SUV сегмента. Това значи, че моделът предлага много щедро вътрешно пространство. На задните седалки краката на човек с височина 185 мм не се добират до облегалката на предната седалка. Към това добавяме обема на багажника от 411 л, с който BAYON се откроява с голямото си пространство за съхранение, въпреки компактните си размери и се превръща в пълноценен семеен спътник, готов за всяко едно начинание.
В областта на задвижването се предлага 1,0-литровия T-GDI със 100 или 120 к.с. За първи път на този двигател се предлага с 48-V Mild-Hybrid система, която допринася за 3-4% намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. По отношение на трансмисията системата се предлага със 7-степенна трансмисия с двоен съединител (7DCT) или новоразработена 6-степенна интелигентна ръчна трансмисия (iMT). iMT отделя двигателя от трансмисията, след като водачът освободи газта, което позволява на колата да влезе в режим на инерция и да спести гориво. Базовата модификация е 1,2-литров MPi мотор с 84 к.с. и 5-степенна ръчна скоростна кутия.
На пазара Hyundai BAYON стартира с цена от 33 400 лв. с ДДС за атмосферния 4-цилиндров мотор. Модификацията с 1,0 T-GDI (100 к.с.) с механична или автоматична трансмисия е съответно 35 400 и 37 900 лв. с ДДС. Най-скъпа е версията с мек хибрид, автоматик и ниво на оборудване Premium. Тя струва 50 900 лв.