Volkswagen Group предприема мерки за преструктуриране, нечувани за Германия. А германският канцлер Олаф Шолц каза, че това е резултат от факта, че управата е позволила проблемите на едноименната марка да се натрупват от години.
Ще напомним, че в началото на септември финансовият директор Арно Антлиц предупреди, че VW има само "една, може би две" години, за да преобърне правилата на играта.
Гигантът планира да затвори поне три германски фабрики, да свие всички останали обекти в страната и да намали заплатите с 10% за около 140 000 работници, като също така иска да замрази заплатите през следващата две години. Освен това иска да премахне и еднократните компенсации за служители с дългогодишен стаж.
Тези марки са удивителни по своята широта и дълбочина, отразявайки мащаба на предизвикателствата, пред които е изправена компания, която е пренебрегвала проблемите със свръхкапацитета и постоянно високите разходи.
Макар служителите на VW все още да разчитат на защитата на мощен работнически съвет, както и държавна собственост (говорителят на правителството обяви, че сега „въпросът е да се съхранят и обезпечат работните места“) и представителство в надзорния съвет, това вече може да не е достатъчно, за да изолира раздутите и все по-неконкурентоспособни операции на VW.
„В момента не правим достатъчно пари от нашите автомобили, докато разходите ни за енергия, материали и персонал продължават да растат“, каза вчера Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката VW. „Не можем да продължим както преди.“
Големите съкращения на работни места в Германия биха изострили проблемите на най-голямата икономика в Европа, която се очаква да се свие през 2024 г. за втора поредна година.
Шефер каза, че заводите на марката VW в Германия не са достатъчно продуктивни, добавяйки, че някои са два пъти по-скъпи за експлоатация от конкурентните заводи. Индустриалните компании в страната се оплакват от високите разходи за енергия след загубата на евтин природен газ, дължаща се на нахлуването на Русия в Украйна.
Още подробности по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!