И зминалата година е една от най-добрите за автомобилния бранш у нас, след като продадените нови автомобили в България през 2023 г. са над 40 000. Проблемът е, че за същия период в страната ни са внесени над 300 000 употребявани автомобили. И никой от управляващите не смее да направи нещо това да се промени, да се промени над 30-годишната тенденция страната ни да е автоморга за най-старите и замърсяващи околната среда коли.
И как ще смее, като шофьорите са най-големият гласоподавател, който може да те изхвърли от властта по всяко време. Затова десетилетия наред се вкарват трошките на Западна Европа, затова ние сме единствената страна в ЕС, в която най-замърсяващите и стари коли се облагат с най-ниския данък, а новите автомобили – с най-високия.
Резултатът е, че у нас почти всеки втори човек има автомобила. Към септември 2021 г. статистиката (по данни на НСИ) казва, че в България живеят 6,5 млн. човека. Тук дори няма да споменавам факта, че 23,5% от хората са на възраст 65 и повече години, тъй като голяма част от тях продължават да шофират.
Какви коли карат богаташите в България
На този фон статистиката на КАТ казва, че към 01.01.2024 г. в България на отчет се водят 4 030 487 моторни превозни средства. От тях регистрираните леки автомобили са 3 006 214.
Тревожното, че над 20-годишна възраст са цели 2 137 487 автомобила. А нови (на възраст 0-5 год.) са една 190 797 коли. Да добавим и 310 356 на възраст от 6 до 10 год., за да стигнем до извода, че сравнително новият автопарк (до 10-годишна възраст) на България е около 13% от общи брой регистрирани леки коли.
От тях личи незатихващата любов на българина към дизела – 1 456 846 от леките коли са на дизел. Бензиновите са 1 071 600 автомобила.
Какво става с електрическата революция и какви марки предпочита българинът – четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!