Б итката за надмощие на автомобилния фронт никога не е спирала. Салонът в Женева бе поредния фронт, който бе отворен, но вече е ясно едно: електрическите автомобили нямат равни, стане ли дума за мощност и динамика. На отявлените дългогодишни лидери в сегмента това също им е ясно, поради което и те вече преминават на хибридно (ако не изцяло електрическо) задвижване.
Невероятният Bugatti La Voiture Noire може да е най-скъпият нов автомобил в света, продаден вече за 16,5 млн. евро, но той се нарежда едва на четвърто място по максимална мощност!
Първи в този списък е Rimac C_Two. Той дебютира за пръв миналата година в Женева, но сега се връща с напълно ново задвижване, което трябва да бъде предоставено на клиентите през 2020 г., когато хърватската компания ще достави първите модели до клиентите си.
C_Two разчита на четири електромотора с комбинирана мощност 1914 к.с. и 2300 Нм въртящ момент. Тези параметри са достатъчни за ускорение от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди. Границата от 300 км/ч се достига за 11,8 сек. Мате Римац твърди, че неговото творение може да изминава до 550 км на ток (WLTP) благодарение на батерията с капацитет 120 kW.
Второто място се пада на прекрасния Pininfarina Battista. Той използва същото задвижване, заето от C_Two. Затова е динамичните му параметри са почти идентични, но мощността му е „само“ 1900 к.с.
Следващ в класацията е Koenigsegg Jesko, първият, който отсрамва добрия стар бензинов двигател. Когато двигателят се захранва от обикновен бензин, мощността му е 1280 к.с., но при сипване в резервоара на биоетанол Е85 – мощността скача на 1600 к.с. Тези параметри дават основание на Кристиан фон Кьонигсег да заяви, че Jesko може да развие 483 км/ч.
Чак на четвърто място се нареждат представителите на Bugatti – Chiron, Divo и La Voiture Noire, споделящи един и същ двигател.
В Женева бе възродено името Hispano Suiza чрез електрическия Carmen. От него ще бъдат произведени само 19 бройки, всяка от които с по 1005 к.с.
Puritalia Berlinetta комбинира 5,0-литров V8 двигател с електромотор, които му осигуряват 965 к.с., достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 2,7 секунди.
Къде са класическите играчи? Е „едва“ 720 к.с. от 3,9-литровия битурбо V8, Ferrari F8 Tributo може да се похвали със спринт до 100 за 2,9 секунди. Но кой автомобилен фен може да каже нещо против тези форми?
Едва ли ще има критици и на убийствения вид на Aventador SVJ Roadster, който разчита на добрия стар V12 двигател със 770 к.с. и 720 Нм, достатъчни му за спринт до 100 км/ч за 2,9 секунди.
И това е само една малка част от суперавтомобилите, които бяха изложени в Женева. Там бе Aston Martin AM-RB 003 и Vanquish Vision Concept, McLaren LT600 Spyder MSO, Ginetta Akula, Lambo Huracan Evo Spyder, Piech Mark Zero и други.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Последният Volkswagen с V8 дизелов двигател
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!