У съвършенствана версия на познатия ни дизелов двигател 1.6 i-DTEC с макс. мощност от 120 к.с. ще бъде включена в гамата на десетото поколение на Honda Civic в Европа от пролетта на 2018 г. Силовият агрегат ще предлага изключително добра комбинация от високи динамични показатели, ниски нива на отработените газове и икономия на гориво.
Първите произведени бройки от него вече преминаха официалните тестове съгласно новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure - WLTP), които влизат в сила от тази година. Докато данните от обичайните европейски тестове (New European Driving Cycle - NEDC) се основават на теоретичен шофьорски профил, новите стандарти са разработени съгласно актуални данни от шофиране в различни точки от света. По този начин тестът дава възможно най-реални резултати.
Инженерите на Honda внесоха редица значителни подобрения в двигателя и в ауспуховата система. Икономията на гориво в новия Honda Civic 1.6 i-DTEC се изразява в разход, започващ ощ 3,7 л/100 км и вредни емисии от СО2 от 99 г/км (в WLTP цикъл).
Промените в 1,6-литровия дизел включват намаляване на триенето в цилиндрите. Това е постигнато благодарение на използвания за буталата високотехнологичен материал – издръжлива хром-молибденова сплав на стоманата, както и на изключително прецизното хонинговане на стените на цилиндрите, за да се осигури по-плавното движение на буталата.
В двигателя с работен обем от 1597 куб. см е използвана актуалната изключително надеждна система Bosch за впръскване на горивото, както и турбокомпресор. Осигурена е рециркулация на отработените газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям входящ въздушен поток със завихряне. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната здравина на цилиндровия блок, са добавени ковани ребра, което води и до намаляване на шума и вибрациите.
Honda 1.6 i-DTEC е и един от първите силови агрегати, които ще преминат през официалните тестове по процедурата Real Driving Emission (RDE), за да бъдат проверени нивата на на азотните окиси и частиците в реални условия на шофиране. Дизеловият двигател е оборудван и с новата система за поглъщане на азотни окиси (NSC) с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали като сребро, платина и неодим. Специален сензор за сажди прецизно открива, кога е наложителен цикълът за регенарация, увеличавайки по този начин дълготрайността на изпускателната система.
Максималната мощност на 1.6 i-DTEC е 120 к.с. при 4000 об/мин, а въртящият момент – 300 Нм при 2000 об/мин. Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 сек.
Новият двигател ще бъде произвеждан в завода на Honda в Суиндън, Великобритания. Той ще е наличен и за хечбека, и за седана.
Четете още:
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Mazda разработва турбо двигател. По-точно – с 3 турбини
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!