Д умата ултрамаратонец у нас сме свикнали да свързваме с Красимир Георгиев, бягал от Арктика до Камбоджа, покорил „Долината на смъртта”. Последното му предизвикателство миналата година бе “27.5 часа – здрав дух, здраво тяло”. В продължение на 27,5 часа той тегли пикап с тегло 2100 кг с благотворителна цел, като идеята му бе да помогне за психичното здраве на хората в тези тежки времена на пандемия.
Моят лек за душата са автомобилите. На разположение за около 100 часа и аз имах автомобил с приблизително същото тегло (2085 кг), но не го теглих, а се оставих на лукса и страхотната му возия, които да ме убедят в едно нещо: към този момент двигателят с вътрешно горене продължава да е решение без алтернатива, когато стане дума за дълъг път, удоволствие от шофирането и комфорт.
Ток и електрификация. Това е основната философия на абсолютно всяка автомобилна компания през последните няколко години. Казвал съм го нееднократно, ще го кажа отново: нямам никакво съмнение, че електромобилите са бъдещето. Също толкова сигурен съм, че към този момент електромобилите са полезни на 100% предимно в града. Да, можеш да отидеш до Пловдив и да се върнеш (евентуално) с електрическа кола, но това наглед елементарно упражнение към днешна дата е съпроводено с редица условности, наложени от спецификата на електромобила.
Затова все още електрическите коли са перфектното решение през седмицата, но през уикенда, когато човек излезе да пътува на дълги разстояния, удоволствието от шофирането е изцяло в ръцете на двигателя с вътрешно горене. А на борда на BMW Серия 6 Гран Туризмо, удоволствието от шофирането (и пътуването като цяло) е лайтмотивът, от който са се водили инженерите в Мюнхен. И не говоря за дългогодишната философия на марката, че единствено палавата задница е гаранция за удоволствие от шофирането. Не, тук става дума за комфорт, лукс, икономия и пълна тишина на борда на този огромен гранд турер.
Появата на „осмицата” в моделното семейство на BMW накара компанията да направи някои промени по Серия 6, превръщайки едно класическо купе в огромен хечбек. Но нека сме наясно: странната и неприета задница на Серия 5 GT от преди години тук я няма. Да, задната част на Серия 6 GT е оформена малко по-различно от познатата форма, но дизайнерите са си научили урока и са направили линията възможно най-елегантна, за да може автомобилът (най-условно) да застане срещу Audi A7 Sportback.
BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)
Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)
Няма да влизам в подробности за дребните визуални промени, които всеки модел на баварците преминава в средата на жизнения си цикъл. Ще кажа само, че дизайнът на „шестицата” е между „петицата” и „седмицата”, като основната разлика е в линията на покрива. За мен е много атрактивна, защото покривът се спуска отперд-назад, докато страничната линия на прозорците се спуска обратно - отзад-напред. Тези две линии са знак, че този автомобил е всичко друго, но не и класически. Защото в този случай имаме автомобил с междуосието на Серия 7, високия покрив на Х6, багажник с обем 630 литра и огромна врата на багажника. Резултатът е автомобил, който може да удовлетвори изискванията и на най-взискателния пътник. Аз се нареждам сред тях и мога открито да заявя, че този автомобил е един от най-комфортните модели за дълъг път, които съм карал през последните 22 години.
KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)
BMW 330e Touring е перфектната комбинация (тест драйв)
Като шофьор аз почти винаги съм зад волана, но в автомобил с междуосие от 3070 мм, мястото на задната седалката също е доста примамливо като опция. Причината е, че Серия 6 Gran Turismo е подчинена на комфорта. Незнайно как (вероятно го дължа и на съпругата ми), но тръгна ли на път, винаги ми трябва голям багажник. В този случай той е предостатъчен, а мястото за краката на пътниците отзад е достойно за моята мерна единица за този показател, а именно Skoda Superb.
Интериорът е всичко онова, което съм свикнал да получавам от BMW: лукс (обилно количество кафява кожа, придружена с характерната миризма), комфорт (страхотни седалки) и въпросния обем в багажника и купето. Седалките наистина правят пътуването удоволствие (съчетано с масажна функция). Те са по-високо разположени, като така предлагат по-добра видимост и онова чувство на превъзходство, което се нрави особено много на SUV-клиентите. Дигитализацията (два 10,2-инчови дисплея) в интериора е ясна, както и огромният набор от системи за безопасност и подпомагане на водача. Аз съм малко по-експресивен и си служа с повече жестове по време на разговор, но зад волана на 6 Series GT това по-скоро пречи, защото с жестовете си постоянно правя някакви промени по аудио системата, климатика или навигацията. Ще маркирам също отличното озвучаване в голямото купе. Отбелязвам този факт, защото страхотно обезшуменият интериор предлага отлични условия да се наслаждавате на вашия плейлист.
Ще продължа аналогията ми с SUV-автомобилите, като кажа, че за разлика от тях, при Серия 6 GT повдигнати са само седалките, докато центърът на тежестта си остава ниско долу като при лек автомобил. Това ще рече, че гран туризмото може да изкара усмивката ви и с доста по-ангажиращо вниманието ви шофиране, особено ако решите да активирате режим Sport Individual. Тук xDrive отпуска леко задницата, а реакциите на дроселовата клапа стават по-бързо, но въпреки това този автомобил носи удоволствие от шофирането по друг начин.
Peugeot 3008 e обект на желание (тест драйв)
Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)
Това става в режим Comfort, когато оставиш адаптивните амортисьори да вършат своята работа така, че дългият над 5 метра автомобил буквално да се носи над доста поразбитите ни пътища. С този автомобил нямам съмнение, че мога да измина 1000 км само с едно-две спирания за тоалетна, а накрая, вместо да се проснеш изцеден от умора, да направиш 2-3-часова разходка в центъра на някой красив европейски град.
За това „вина” носи „лошият”, „мръсен” дизел. Трилитровият редови „шестак“ развива 340 к.с. мощност, подплатени със 700 Нм въртящ момент от 1750 об/мин. Благодарение на тези параметри, независимо от теглото от около 2100 км, Серия 6 GT ускорява до 100 км/ч за само 5,3 секунди! Не по-малко впечатляващ е и фактът, че този огромен автомобил може да слезе до разход от 7,5 л/100 км (!), като средният по заводски параметри е 6,2 – 6,8 л/100 км. Големият проблем е свързан с габаритите на автомобила, което го прави крайно непрактичен в гъсто населената градска среда в София, където паркирането е приключение. Но извън града, за където е предназначен този автомобил, комфортното му пътно поведение е е забележително.
BMW Серия 6 Гран Туризмо е автомобил за хора, които искат стилен външен вид (но по-различен от установените канони), съчетан с повече практичност и много комфорт. Това е автомобил, с който трябва да се пътува много и на дълги разстояния, защото заклейменият дизел продължава да ме радва със своята икономичност и свобода на съзнанието, без да ми се налага да карам с постоянно втренчен поглед в оставащия пробег, нещо, което е така характерно за електромобилите, когато излезете извън града с тях.
Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake
Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)
Технически характеристики:
BMW 640d GT xDrive
Размери
Дължина, мм: 5091
Широчина, мм: 1902
Височина, мм: 1540
Междуосие, мм: 3070
Собствено тегло, кг: 2085
Двигател
Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо
Работен обем, куб. см: 2993
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 4400
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 700 при 1750-2250
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 250
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3
Среден разход, л/100 км: 6,8 – 6,2
Вредни емисии СО2, г/км: 179 - 163
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 150 350
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!