О т Porsche обичат да се хвалят, че техните коли нямат заместник (No Substitution). Кой да ги вини! Но Mercedes-AMG няма и намерението да замества някого, Mercedes-AMG има намерението да измести Panamera от върха в тази ниша, вадейки първия четириврат спортен автомобил от Афалтербах. Премиерата му се състоя на автоизложението в Женева в началото на година, а сега, в нейния край, Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe официално стъпи на родна земя.
Първите ни впечатления от директната среща с този убиец на Panamera са възторжени. Даймлер е под пара през последните 2-3 години, като отминаващата се очертава да е една от най-успешните за концерна. Родният представител също се похвали с отлични резултати. „Силвър стар“ е на родния пазар от година и осем месеца, като за този период е направил инвестиция от около 25 млн. евро. Очакванията на компанията са да завърши 2018 г. с около 1200 продадени леки, лекотоварни и товарни автомобила. Планът за 2019 г.: продажба на над 1000 леки автомобила.
За тази цифра AMG GT 4-Door Coupe се очаква да допринесе с поне 30-ина бройки (оптимистичната прогноза е за 50), но задачата му не е да трупа продажби, а да трупа имидж, макар от такъв „Трилъчата звезда“ да не може да се оплаква. И все пак тук говорим за изключителна визия, технологичен арсенал и динамика.
Моделът се предлага с два V-осмака са с по две турбини. По-слабият (GT 63) генерира 585 к.с. и 800 Нм, докато топ версията (GT 63 S) вади от същия мотор 639 к.с. и 900 Нм, с които ускорява до 100 км/ч за 3,1 секунди. Максималната му скорост е 315 км/ч. Именно към тази версия е насочен основният интерес на потенциалните купувачи, чакар цената й у нас да е около 220 000 евро.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe e всичко онова, което CLS не е
Базовият AMG А35 застава срещу Golf R
Третата модификация (GT 53) е „бюджетна“. Тя комбинира редови 6-цилиндров мотор с обем 3,0 литра, който генерира 435 к.с. (520 Нм). Работи съвместно с 9-степенен „автомат”, а между тези два агрегата е монтиран електромотор, генериращ 21 к.с. и 249 Нм.
Трите модификациите разчитат на 9-степенната AMG Speedshift трансмисия, но с някои разлики. При V8 вариантите имаме MCT кутия с мокър съединител, докато версията 53 разчита на трансмисия TCT и по-конвенционален преобразувател на въртящия момент. Подобни разлики има и в системата за задвижване на четирите колела. При базовия модел тя праща въртящия момент там, където има най-голяма нужда от сцепление, докато при V8 моделите изпраща въртящия момент там, където е най-забавно. Казано по друг начин: автомобилите разчитат и на режим Drift, който е стандартен при 63 S.
Ако четирите пълноразмерни места (тествано с висок 1,90 м човек на предната седалка) в 4-вратото купе не са ви необходимо, посетилите шоурума на „Силвър стар“ могат да се запознат с 2-вратия наземен изтребител AMG GT R. Въпросното злобно творение е разработено на база състезателния опит, който AMG е натрупал в клиентските доставки за различните GT3 надпревари и в German Touring Car Masters. Това ще рече, че моделът е ориентиран единствено към спортното пътно поведение и динамика.
За него способства и специален карбонов компонент, тежащ само 2 кг. При скорост над 80 км/ч и включен режим RACE, този елемент, монтиран под пода на автомобила, слиза надолу и променя въздушния поток. Този процес води до това, което е познато като ефект на Вентури, който „засмуква“ автомобила към пътя и намалява повдигането на предната ос с около 40 кг при 250 км/ч.
Под огромната предница е монтиран битурбо V8 двигател с 585 к.с., който изстрелва GT R до 100 км/ч за 3,6 секунди, максималната му скорост е 318 км/ч. Със съотношение 2,66 к.с. на килограм, GT R заема полпозишън в сегмента си. Разпределението на теглото е 47,3 спрямо 52,7 процента между предната и задната ос.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
KIA не говори в бъдеще време: Soul EV предлага впечатляващи параметри
Ако електрическото бъдеще изглежда като Audi e-tron GT concept: искаме го
Mazda3 е красавица, ляга на нова платформа и предлага революционен двигател
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!