Н яма съмнение, че W124 е един от най-обичаните и инженерно най-добре направени модели на Mercedes-Benz. Сега ще се спрем на нещо специално, а именно 500E (или E500) – легендарното „Чочоне”. Поводът за това е едно страхотно видео на Джейсън Камиса, което може да видите по-долу.
Това е автомобил, създаден с инженерния потенциал на Porsche, за да може да бъде сразен BMW M5. Но Е500 се превръща в нещо много повече от спортен седан с голям двигател: той става един от най-добрите седани, произлезли от Германия.
Когато дебютира W124, той е революционен като дизайн за марката. Той е автомобил, появил се във време, когато инженерите в Щутгарт имат надмощие над счетоводителите. Той е с коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,26, революционни чистачки, безупречно качество и множество решения и системи за безопасност. Но Mercedes има сериозна конкуренция: от Изток се задава Lexus LS400, а отговор на баварските Е34 540i и М5 все още няма.
Решението: да се вкара масивен V8 в коша на W124. Но не какъвто и да е V8, а M119, който на практика е същият двигател (минус няколко турбини), който печели „24 часа на Льо Ман” под капака на Sauber C9. Той доказва, че е само е бърз и надежден. Проблемът е, че моторният кош на W124 е прекалено тесен, за да го побере. Това налага доста работа, а решението идва от Porsche. В този момент Porsche се нуждае от пари, тъй като изпитва огромен отлив на клиенти в САЩ.
След като се решава въпросът с поместването на двигателя, изниква друг, по-сериозен проблем. С мощност от 320 к.с. и 481 Нм въртящ момент от 5,0-литровия V8 двигател, Mercedes трябва да монтира окачване и спирачки от по-широкия SL. Така се появяват тези колесни арки, които разграничават 500E от останалите модели в гамата на W124. Сега пък 500E става прекалено широк, за да се качи на поточната линия на Mercedes. Тук Porsche отново излиза на преден план, тъй като самото производство на супер седана е поверено на компанията от Цуфенхаузен.
Тук трябва да се отбележи, че автомобилът не е чисто и просто Porsche с емблемата на Mercedes. Не, Porsche наистина помага в инженеринга и самото производство, но всички части и дизайнът са на Mercedes.
Самото производство пък е далеч от най-ефективните примери за това. Целият процес отнема 18 дни, векове дори за стандартите на онова време. Купето на 300E се изпраща в Porsche за модификация, връща се обратно в Mercedes за боядисване, след което поема към друг завод на Porsche за финално асемблиране. Накрая се връща за последно в Mercedes за финална проверка и доставка.
Това е един от основните фактори, заради които 500E струва впечатляващите 35% над цената на BMW M5. Но това е цената за появата на един от най-добрите седани за всички времена. С ускорение до 100 км/ч за под 6 секунди, 500E е супер бърз, дори с 4-степенна автоматична трансмисия. Освен това, за разлика от други предишни модели на Mercedes с големи двигатели, управлението и спирането на 500Е е като на спортен автомобил. Това е автомобил, който по онова време е направен с идеята никой друг седан да не може да се приближи до него по отношение на пътно поведение и динамика.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Mercedes продължава ударно: новият EQB с пробег до 478 км
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!