Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

В киното има безброй герои, оставили дълбока следа в историята на седмото изкуство, но Дарт Вейдър е безусловно в моя Топ 3. Днес киното и публиката са коренно променени, но червеният светлинен меч, маската, дишането, малкото, но запомнящи се реплики и тази музика са оставили траен отпечатък в моето детско-юношеско съзнание през 80-те години.

Зад волана на BMW M3 Competition xDrive

Не знам защо, но аналогията ми с Дарт Вейдър е мигновена, когато заставам пред черния М3 Competition, чувствайки се като поредния командир, който ще понесе гнева на Вейдър. Масивната радиаторна решетка мигновено ражда аналогия с шлема на ситския лорд, контрастиращ на пухкавия бял сняг така, както маската и пелерината му се открояват на фона на редиците бели щурмоваци. Разликата с поредицата е, че тук няма никакъв шанс за Съпротивата, защото М3 Competition разполага с тайно оръжие, на което и снегът не може да се противопостави – xDrive.

Източник: Vesti.bg

Преди месеци за пръв път изпитах огромната доза адреналин, която инжектира M3 Competition директно във вените ти. Тогава, ей така, за разкош, „тройката” бе накипрена с богата палитра аксесоари от гамата на M Performance. Сега я няма карбоновата „дъска за гладене” над капака на багажника, карбоновият дифузьор и сплитер, малките карбонови крилца на предните калници, карбоновите огледала за обратно виждане. Не, но душата на това М3 е също толкова „черна”, изпълнена със суров гняв към всички бездушни електрички, заливащи ме от пресрелийзите на всяка компания. Защото тук няма нито един аспект от този автомобил, който да те остави равнодушен. Ако щете дори тази радиаторна решетка е повече от атрактивна, защото предизвиква емоции и дискусии. Но истинската същност на BMW M3 се разкрива, когато седнеш в него и усетиш цялата тази мощ от 510 к.с.

Източник: Vesti.bg

Сега, макар и да съм запознат с модела (и историята му), тази М-тройка е като никоя друга преди нея. За пръв път в 35-годишната история и след шест поколения, легендарният модел се предлага със задвижване на четирите колела.

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7

Стандартното М3 не страда нито от липса на сцепление, нито от липса на прецизност. Такива са сцеплението отпред и контролът на задния диференциал, че М3 „реже” завоите като скалпела на най-изкусния пластичен хирург при ринопластика. Но монтирането на xDrive прави управлението по-спокойно за тези, които не са толкова уверени зад волана. И нещо към онези, присмиващи се на последното изречение: присъствието на xDrive е трудно забележимо. То върши своята работа незабележимо, за да не нарушава удоволствието, но намесвайки се във всеки критичен момент. А на сняг, при 510 к.с. мощност подобни моменти са неизбежни.

Източник: BMW България

Отвън няма никаква емблема, за да ви „издаде”, а ежедневното шофиране не се усеща различно. Разликата идва при ускорение на мокър или хлъзгав път, но като цяло присъствието на xDrive е добре маскирано. Причината, че не можеш да разбереш, че това М3 е 4x4, е, че през по-голямата част от времето не е. Не се обърквайте. М3 е предимно на задно, докато електронният диференциал на задната ос не реши, че вече не може да се справя, в който момент многодисковият съединител се затваря и изпраща нужната мощност към предните колела.

Източник: Vesti.bg

Въвеждайки тази системи, BMW е променил и пренастроил окачването на предната ос. Геометрията е променена, електромеханичното серво също е пипнато, за да не се отклонява от общото усещане за задно задвижване. Въпросният многодисков съединител разпределя въртящия момент според нуждите. Активният M Differential разчита на уникален за BMW M3 софтуер, докато раздатъчната кутия има свой контролен блок, позволяващ почти мигновено прехвърляне на мощност, когато колело загуби сцепление. Но най-важното е, че мощността се прехвърля преимуществено към задната ос, докато не бъде засечена загуба на сцепление.

Когато се разровите в менютата, за да настроите бутоните M1 и M2 на волана, една от възможностите е да изберете между режими 4WD, 4WD Sport и 2WD. При първия мощността отива предимно към задните колела (както казах вече), докато при втория BMW казва, че са „възможни дрифтове”. Третият е очевиден.

Източник: BMW България

Винаги съм харесвал системата xDrive на BMW, защото работи плавно, прогресивно и винаги дава преимущество на задните колела. Нищо не се е променило, освен че се справя доста добре на хлъзгава повърхност с тази огромна мощност. Излизането на сух асфалт от остър завой е съпроводено със същите емоции и усещания, които човек ще изпита в М3 със задно. Разликата се крие в това, че, когато задните колела достигнат лимита на сцеплението, предните им помагат с точното количество въртящ момент, за да разгърнете цялата мощност на следващата права.

Източник: BMW България

А тя идва от новия 3,0-литров „шестак” с нови и по-големи турбини. Резултатът е са повече конски сили и нютон метри. В случая на пакет Competition това се равнява на 510 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Те се разпределят между колелата посредством 8-степенна M Staptronic с Drivelogic, заменяща досегашната 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Тази промяна е наложена именно заради въвеждането на xDrive.

В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4

Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Допълнителните 50 кг на системата са трудно забележими в автомобил, тежащ над 1850 кг, но пък xDrive се отразява положително и на ускорението от място. При това с цели 0,4 секунди, свалени от упражнението 0 – 100 км/ч, което сега трае 3,5 секунди. Максималната скорост традиционно е ограничена до 250 км/ч, но опционалният пакет M Driver качва този праг до 290 км/ч.

Източник: BMW България

Не мога да забравя „коритата” в гамата на M Performance. Сега нещата са по-прозаични, но това въобще не означава, че спортните седалки в М3 са по-лоши, напротив, сега влизането и излизането в и от автомобила е безпроблемно. Въпросните „корита” и многото карбон идват на допълнителна (солена) цена, но те са за допълнително гъделичкане на егото. Двата червени бутона на страхотния волан са достатъчни, за да наелектризират всички ваши сетива.

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Обяздваме върховния мустанг: Ford Mustang Mach-E GT (тест драйв)

Кърваво червените М1 и М2 дават бърз достъп до предварително конфигурирани режими, при които се променят настройките на двигател, окачване, кормилна система и спирачки. Променя се и изгледът в head-up дисплея, както и този на приборното табло. Бустерна доза емоции дава и бутонът под скоростния лост, чрез който отваряте пълния звуков капацитет на четирите ауспуха.

Източник: BMW България

Монтирането на задвижване на четирите колела не е отнело нищо от вълнението, което гарантира М3. Дори напротив, в много отношение то добавя допълнителна стойност. Динамиката е дори по-впечатляваща, а пътното поведение не е пострадало с нищо, добавяйки повече достъпност за не толкова опитни шофьори или в моя случай – за тези зимни условия. А когато шофьорските умения и увереност са на лице, M3 Competition xDrive позволява да минете и само на задно предаване, за да оставите подписа си върху асфалта.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

BMW M3 Competition xDrive

Размери

Дължина, мм: 4794

Широчина, мм: 1903

Височина, мм: 1487

Междуосие, мм: 2857

Тегло, кг: 1855

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 510 при 6250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 650 при 2750-5500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,5

Среден разход, л/100 км: 10,2

Вредни емисии СО2, г/км: 248

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 168 400

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
„Булгаргаз“ обяви спад от 4,3% в цената на газа спрямо предходния месец

„Булгаргаз“ обяви спад от 4,3% в цената на газа спрямо предходния месец

България Преди 3 минути

В заседанието участва изпълнителният директор на „Булгаргаз“ Веселин Синабов

Срещу имотните измами: Ограничават достъпа до нотариални актове

Срещу имотните измами: Ограничават достъпа до нотариални актове

България Преди 11 минути

Това съобщи правосъдният министър Георги Георгиев

Разгадаха тайните на Амал Клуни за впечатляващия ѝ външен вид

Разгадаха тайните на Амал Клуни за впечатляващия ѝ външен вид

Любопитно Преди 28 минути

През последните две години Амал се утвърди като истинска модна икона

Смениха председателя на Агенция "Безопасност на движение по пътищата"

Смениха председателя на Агенция "Безопасност на движение по пътищата"

България Преди 28 минути

Решението бе взето на днешното заседание на Министерския съвет

<p>Тайният разговор между Уиткоф и Ушаков за мир в Украйна, разкрит от Bloomberg</p>

Стенограма на Bloomberg разкрива как САЩ съветват Путин за мирния план с Украйна

Свят Преди 29 минути

„Телефонният разговор, разкрит от Bloomberg, показва как специалният пратеник на САЩ Стив Уиткоф дава указания на Кремъл за обсъждане на 28-точковия мирен план за Украйна преди посещението на Зеленски в Белия дом.

Топ визия от Белия дом: Мелания Тръмп впечатли на годишното помилване на пуйки

Топ визия от Белия дом: Мелания Тръмп впечатли на годишното помилване на пуйки

Любопитно Преди 59 минути

За традиционната церемония в Белия дом тя се беше облякла изцяло в кафяво

Google насочва Android като конкурент на Windows и Mac

Google насочва Android като конкурент на Windows и Mac

Технологии Преди 1 час

За целта подготвя сливането му с ChromeOS

Фон дер Лайен: Готови сме да представим правен текст за ползване на замразените руски активи

Фон дер Лайен: Готови сме да представим правен текст за ползване на замразените руски активи

Свят Преди 1 час

Бъдещето на Украйна е в ЕС, заяви председателят на ЕК

Зов за помощ: Майка се нуждае от помощ, за да пребори рака

Зов за помощ: Майка се нуждае от помощ, за да пребори рака

България Преди 1 час

Памела Ангелова страда от тежко онкологично заболяване - карцином на дебелото черво

.

Каква ще е тежестта за работника при ръст с 2% на осигуровката

България Преди 1 час

Темпът на ръста на доходите ще намалее леко, коментира главният икономист на КНСБ

Пожар в Хонконг: Четирима загинаха, има заклещени хора в сградите

Пожар в Хонконг: Четирима загинаха, има заклещени хора в сградите

Свят Преди 1 час

Спешните служби са на мястото на инцидента и се смята, че има няколко души затворени в блоковете

Ще падне ли в бездната или ще спре на ръба: ЕС решава бъдещето на автомобилите

Ще падне ли в бездната или ще спре на ръба: ЕС решава бъдещето на автомобилите

Технологии Преди 1 час

Ще включи ли на задна предавка ЕС или ще продължи по план с решението да забрани продажбите на коли с ДВГ? Това е въпрос, от който зависи бъдещето на европейската автомобилна индустрия

Спортният министър за концесията на тотото: Целта е привличане на международни лотарийни компании

Спортният министър за концесията на тотото: Целта е привличане на международни лотарийни компании

България Преди 1 час

"Капацитетът на тотализатора е 4000 пункта, а в момента са разкрити към 2000. За нов софтуер, пунктове и хардуер са нужни инвестиции от стотици милиони, но предприятието не генерира подобен размер приходи", обясни още Пешев

Поредица от протести блокират столицата (ВИДЕО/СНИМКИ)

Поредица от протести блокират столицата (ВИДЕО/СНИМКИ)

България Преди 1 час

Три от тях са организирани от КТ "Подкрепа"