Н аясно съм, че не бива (и не е редно) да се правят аналогии между родното (евентуално) автомобилно производство и гигантската автомобилна индустрия, която се развива в Турция. Но разликата в мащабите е огромна.
Бях леко скептичен, когато в края на 2019 г. Реджеп Тайип Ердоган представи прототипа на първия турски електромобил, заявявайки, че колата ще влезе в производство през 2022 г. Но ето че това обещание е на път да се изпълни, след като получихме потвърждение, че първоначалната сглобка на купето на модела е готова.
Tamamı ülkemizde üretilen parçalarla Gebze'de montajı yapılan ilk gövdemiz.
— Türkiye’nin Otomobili (@TOGG2022) July 18, 2021
Bizi izlemeye devam edin 😉 pic.twitter.com/hbLdit1htO
Автомобилът ще се произвежда от турската Automotive Joint Venture Group (TOGG). Снимки в Twitter показват готовото купе на модела. Заводът на TOGG e разположен на брега на морето край Гемлик, недалеч от Бурса. Той се разпростира върху площ от 1,2 млн. кв. м площ! Строежът му започна на 18 юли 2020 г. и ще завърши в началото на 2022 г., когато трябва да стартира и серийното производство, както бе обещано.
Турският електромобил TOGG атакува европейския пазар през 2022 г.
TOGG бе създаден в средата на 2018 г., а прототипите на първите два модела бяха представени на специална церемония през декември 2019 г. И двата автомобила са изцяло електрически, като единият е компактен седан, а другият е SUV от сегмент С. Именно кросоувърът ще започне пръв да се произвежда, а малко след това ще го последва и седанът. До 2030 г. компанията подготвя лансирането на още три модела.
Daily Sabah съобщава, че 75% от доставчиците на TOGG работят на турска територия, а оставащите 25% ще идват от Европа и Азия. TOGG е избрал за доставчик на литиево-йонните батерии компанията Farasis. Предварителните заявки са за годишно производство на 175 000 коли, когато заводът заработи на пълен капацитет.
Ердоган представи турски електромобил, иска го по целия свят
Базовата версия на кросоувъра ще е с един електромотор на задната ос, генериращ 200 к.с. Ще има и версия с два електромотора (4х4 задвижване) и мощност 400 к.с.
Турският електромобил ще се зарежда на 80% за 30 минути при бързо зареждане. Той ще предлага пробег между 300 и 500 км. Ускорението до 100 км/ч ще е 7,6 секунди при версията с 200 к.с., докато тази с 400 к.с. мощност ще ускорява за 4,8 секунди.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Целта на Volkswagen е да изпревари Tesla: ето средствата за това
Отмъщение по женски: да минеш 49 пъти на червено с колата на бившия
ЕС свири мача: забранява продажбата на автомобили с ДВГ от 2035 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!