Д нес за този модел знаят малцина, не са повече и хората, чували името на компанията. А нейното седалище е в германския Некерзулм, който свързваме само със завода на Audi. Но това не е било така през 60-те години, когато именно NSU Ro 80 печели титлата „Автомобил на 1968 година в Европа”.
В този период Ro 80 е истински пробив на пазара. Първо, моделът е първият премиум бизнес седан на NSU — преди това компанията е позната с мотоциклетите и компактните си модели.
Второ, моделът е изключително аеродинамичен, коефициентът на челно въздушно съпротивление е 0,35 (за сериен модел в края на 60-те години това е изключително постижение). Но качествата му далеч не спират с това: той стъпва на независимо окачване, четири дискови спирачки, предно предаване, сервоусилвател на волана. Трябва да се отбележи и полуавтоматичната скоростна кутия Saxomat на Fichtel & Sachs – подобна се монтира в няколко модела Porsche.
С двигател от Cosworth, подготвен от AMG, с титли на пистата и култов статут
Дотук всичко изглежда изключително впечатляващо за онова време, но сега идва и основният акцент: под предния капак е монтиран Ванкелов двигател, което издига статута на автомобила на нивото на уникалност.
Да, Ro 80 не е първият модел с роторен двигател, но е първият сериен седан с такъв тип задвижване.
Дотук не казахме нищо за дизайна, но NSU Ro 80 е един от най-елегантните и стилни седани през 60-те години. Автор на дизайна е Клаус Люте, който впоследствие ще стане един от култовите дизайнери на BMW. Аеродинамичната форма на Ro 80 се откроява на фона на ръбатите Mercedes-Benz W110 и BMW Neue Klasse.
Пълната история на този забравен автомобил четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!