О пределението Tesla-убиец отдавна се изтърка, а и досега никой не успя да убие Tesla, напротив. Но този път наистина имаме автомобил, който може да се противопостави на Tesla по всички параметри. Дългоочакваният седан (дължина 5098 мм, широчина 1987 мм, височина 1505 мм и междуосие 3060 мм) на китайската NIO е представен и както изглежда – чакането си струваше.
ET7 (можеше нещо доста по-атрактивно да се измисли) ще се предлага с три батерии. Стандартната версия е със 70 kWh капацитет и 500 км пробег. Следва батерията с капацитет 100 kWh и пробег 700 км. На върха застава новоразработената твърдетелна батерия с капацитет 150 kWh, която обещава пробег до 1000 км (но и трите пробега са измерени по стария стандарт NEDC). Компанията твърди, че батерията предлага ултра висока енергийна плътност от 360 Wh/кг, което е 50% повече спрямо батерията с капацитет 100 kWh. Уловката е, че тази батерия ще се предлага през четвъртото тримесечие на 2022 г. Иначе версията с два мотора (100 kWh) разчита на мощност от 653 к.с. и 850 Нм, достатъчни за ускорение от 0 до 96 км/ч за 3,9 секунди.
Основателят Уилям Ли казва, че ET7 може да работи с новата автономна технология на компанията NAD (NIO Autonomous Driving), базирана на NIO Aquila Super Sensing и NIO Adam Super Computer. Тя ще се предлага с месечен абонамент от $105. NAD разчита на камера (11 по-точно) с резолюция 8 мегапиксела (сравнено с 1,2 мегапикселовата камера на Tesla) и чипове Nvidia, за които се твърди, че предлагат 7 пъти по-висока изчислителна мощност от тези на Tesla. Ли отбелязва, че ET7 ще бъде оборудван с лидер сензори, които ще оценяват околната среда по-добре. Тази технология бе отречена преди време от Мъск.
Лидарът разчита на 1550-нанометров лазер, 120-гладусово зрително поле и обхват до 500 метра. Автомобилът е оборудван с общо 33 устройства за следене и засичане, в това число радар, 12 ултразвукови сензора и 2 много точни блока за позициониране на автомобила. Aquila може да генерира 8 GB данни в секунда.
Интериорът изглежда впечатляващо. Той е оборудван с интелигентна климатична система, подгрев, вентилация и масаж за всички места (стандартна), стъклен ламиниран покрив, HUD (стандарт), 10,2-инчово приборно табло и 12,8-инчов централен панел, както и 23 високоговорителя (също стандартно). Всичко това опаковане в силует, чиито коефициент на въздушно съпротивление е едва 0,23.
NIO работи по система, която да гарантира най-бързата в света услуга за смяна на батерията, наречена Power Swap Station 2.0. Тя трябва да гарантира смяна на батерията за 3 минути. Станциите за тази операция ще заемат колкото три паркоместа. Всяка от тях ще бъда заредена с 13 батерии. До края на годината NIO обещава да разгърне 500 такива станции в Китай.
Предварителните резервации (на цена от $770) за NIO ET7 започнаха, като първите доставки в Китай ще се извършат през първото тримесечие на 2022 г. Цените са: ET7 (70 kWh) - $69 185), ET7 (100 kWh) - $78 142, ET7 Premier edition (100 kWh) - $81 230.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Това са финалистите в конкурса „Автомобил на 2021 г. в Европа”
Това е 56-инчовото сензорно табло на Mercedes. Самообучава се
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!