С лед като преживя една от най-тежките години за последния век, автомобилната промишленост отново е в ступор. Недостигът на чипове направи така, че отново да се затварят принудително заводи, без това да е наложено от правителствени ковид мерки. Така се стига до положението, при което да има голямо търсене на нови автомобили на всички марки, но клиентите да не могат да ги получат, или да се налага да ги чакат по половин година и повече.
Последното потвърждение за това идва от Toyota, която беше последният остров на спокойствие на фона на огромните трудности, които изпитваха конкурентите й по света. Но сега става ясно, че японската компания ще намали световния си производствен капацитет с 40% през септември, а причината е ясна: чипове, липсата на чипове. А тя изглежда няма да бъде решена скоро, тъй като в Югоизточна Азия пандемията отново набира скорост.
Производствените мощности на Toyota ще бъдат засегнати на всеки от основните пазари – Япония, САЩ, Европа, Китай и Азия. Най-големият автомобилен производител очаква да загуби (непроизведе) около 360 000 автомобила само през септември. Намаляването на производството ще засегне 14 завода в Япония и 27 от 28 поточни линии. Само в Япония ще бъдат загубени (непроизведени) 140 000 коли през септември. От целия този процес ще бъде засегнат и Lexus, който се произвежда в завода в Тахара (Lexus LS, IS, RC, RCF и NX).
Въпреки тази сериозна спънка, Toyota продължава да държи на предварителния си план да произведе 9,3 млн. автомобила до края на фискалната година в края на март 2022 г. В тази бройка не са изключени автомобилите с марка Daihatsu и Hino.
Предварителните планове на Toyota са били да произведе 900 000 коли по света през септември. Сега те ще са около 540 000, което е около 45% по-малко спрямо произведените 973 000 автомобила през септември 2020 г. (905 000 са били през септември 2019).
По-рано този месец Nissan обяви, че ще спре работата за две седмици в огромния си завод в Смирна, Тенеси, САЩ, защото в завода-доставчик на микрочипове в Малайзия избухнала ковид вълна.
Към днешна дата Audi е преустановил производството в основния си завод в Инголщат, като този режим се очаква да продължи поне до края на лятото, съобщава Spiegel. Дефицитът на микрочипове е засегнал и завода в Некарзулм, в който 4000 работници ще заработят на съкратен работен ден и седмица. Изданието твърди, че дефицитът на микрочипове е довел до невъзможността да се произведат 50 000 автомобила от началото на годината.
AutoForecast Solutions е изчислил, че пандемията с чипове е съкратила световното производство на автомобили с 5,8 млн. до момента. AFS очаква тази цифра да достигне 7,1 млн. до края на годината.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
30 години и 15 млн. по-късно: в очакване на новата Opel Astra
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!