Toyota и нейният шеф вероятно са най-критичните към електромобилите. Но вчера Акио Тойода шокира света, представяйки 15 електрически концепции, показвайки бъдещето на Toyota и Lexus!
Това със сигурност е прецедент в историята. Никой до този момент не бе показвал накуп 15 концепции, които обхващат целия автомобилен спектър: от малки градски автомобили, седани, SUV във всякакви форми и размери, та се стигне до пикапи и спортни модели. Някои от тях са базирани на съществуващи модели, но има и няколко напълно нови разработки, базирани на новата платформа e-TNGA.
Акио Тойода категоризирана автомобилите на два типа: намаляващи въглеродните емисии автомобили (HEV, PHEV и т.н.) и въглеродно неутрални автомобили (BEV, FCEV и т.н.).
Представянето започна с гамата Toyota bZ (beyond Zero) на “масови серийни модели на разумна цена”. Тук се включват първият сериен електромобил Toyota bZ4X и четири нови концепции, базирани на новата архитектура e-TNGA. Сред тях има спортен компактен кросоувър (bZ compact SUV), B-SUV за Европа и Япония и целева 125 Wh/km консумация на електричество, средноразмерен седан, изглеждащ като конкурент на Tesla Model 3, и 7-местен семеен SUV (bZ Large SUV).
Акцентът при Lexus е първият бъдещ електромобил на марката, наречен RZ, който ще е сериен вариант на LF-Z Electrified concept. След това има спортен електпомобил, който изглежда като духовен наследник на LF-A с очакван пробег от над 700 км. Това ще е възможно благодарение на твърдотелни батерии. Същият се очаква да предложи спринт до 100 км/ч в рамките на 2-3 секунди. От снимките се виждат още прототипи на голям SUV и спортен седан. Последният го има и във версия хечбек, както и като 2+2 кабриолет с подобен дизайн.
Акио Тойода не се задоволи с това, като продължи презентацията с “the diverse Toyota EVs”. Тук се включват лекотоварни автомобили като автономен шатъл, кампактен ван за бизнес и свободно време, както и градски EV. Имаме и електрически пикат с двойна кабина, който си прилича с Hilux на размери, но дизайнът е по-модерен, вдъхновен сякаш от Tundra.
Целият този екшън е част от целта на Toyota и Lexus да представят цели 30 електрически модела до 2030 г., които трябва да генерират 3,5 млн. продажби годишно към края на десетилетието. До 2030 г. Lexus ще разполага с пълна гама електрически модели във всички сегменти, като ще стане електрическа марка в Европа, Северна Америка и Китай. Целта пред нея ще са 1 млн. продажби годишно. До 2035 г. световните продажби на Lexus ще са само електрически.
Японската компания планира да инвестира $17,6 млрд. в производството на батерии до 2030 г., което е $4,4 млрд. повече от предходните планове. Toyota ще инвестира и в други възможности за „въглеродно неутрални” модели, включително FCEV и други видове автомобили, задвижвани от честа енергия.
Крайната цел е до 2035 г. двете марки да постигнат въглеродно неутрално производство в заводите си.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!