Toyota е сред безапелационните лидери в света по електрификация на моделната си гама. Добре известен факт е, че компанията налага хибридизацията вече повече от 20 години (над 80% от хибридните модели по света са дело на Toyota Motor), но сега японците преосмислят предварително зададените си цели. Новите задачи пред компанията са постигане на годишни продажби от 5,5 млн. електрифицирани автомобила до 2025 г., както и разработването на пакет батерии с твърд електролит до следващото лято.
Изместването на целите с пет години напред е продиктувано от „внезапния скок” в търсенето на електромобили. Затова компанията иска да продава по 1 млн. електрически и водородни автомобили годишно до 2025 г. За целта Toyota започва разработването на нова платформа, като тук ще се сътрудничи със Subaru.
Тази платформа ще е развитие на сегашната TNGA, наречена e-TNGA. На нея ще бъде качен компактен SUV, разработен съвместно със Suzuki, както и средноразмерен SUV, разработен съвместно със Subaru. Toyota планира още един електрически кросоувър, седан, голям SUV и миниван.
Другата голяма цел е да представи пакет батерии с твърд електролит догодина, преди Олимпиадата в Токио.
Задвижваните от батерии автомобили ще играят ключова роля в бъдещето на Toyota. Догодина компанията ще лансира електрическа версия на C-HR и идентичния модел Izoa в Китай, както и двуместен модел само за Япония с пробег 100 км.
Освен всички тези новини, Toyota обяви подписването на нова сделка с китайския доставчик на батерии CATL, както и договор с китайския производител на е-коли BYD.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
VW ще монтира 36 000 зарядни точки в Европа до 2025 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!