М оделната гама на Toyota Motor Corp. през следващите 30 години ще е съставена от широкообхватна гама от задвижващи системи, нещо съвсем различно от стратегията на доста други компании, които залагат единствено на електрическото задвижване за бъдещето. Това стана ясно по време на годишното събрание на акционерите на компанията, провело се миналата седмица, за което съобщава Automotive News.
“Прекалено рано е да се концентрираме върху една възможност”, коментира директор Шигеки Тераши, отговаряйки на въпрос на инвеститор, защо най-големият производител в света поема по друг път на електрификация, различен от този на Honda например, която се цели до 2040 г. да продава само електромобили.
С този модел започва електрическата офанзива на Toyota
Tереши, отговаряйки от централния офис на компанията в префектура Айчи, заявява, че в годините до 2050-а, различни опции за задвижване (в това число хибриди и автомобили горивни клетки) трябва да се конкурират едни с други, за да може компанията да избере най-добрите.
Това решение е повече от логично, но все пак се различава доста от стратегиите на други компании като General Motors, който има намерение да продава само електромобили от 2035 г. Това не може да накара Toyota да промени мнението си, че неелектрическите автомобили ще продължат да играят важна роля на световните автомобилни пазари.
“Някои хора обичат електрическите автомобили, но други не смятат настоящите технологии за толкова удобни,” казва главният технологичен директор Масахико Маеда. „В крайна сметка е важен изборът на клиентите.”
Логиката на Toyota зад по-бавното преминаване към електрическо задвижване не се базира само на прогнози за клиентските предпочитания. Според някои проучвания (броят ми е доста голям), материалите, необходими за производството на електромобили и батериите може да генерират по-голямата част от вредните емисии. С други думи казано, японците ще се концентрират върху устойчивото производство, за да намалят вредните емисии. Вместо да залага само на електромобилите, „Toyota предпочита да гледа върху целия жизнен цикъл”, за да понижи вредните емисии на своите автомобили.
Наскоро Toyota бе подложена на натиск от инвеститори, които смятат, че позицията на компанията по темата за „зелените” технологии е некоректен, съобщи Reuters. Те бяха недоволни и от лобистките усилия срещу екологичната правителствена политика, което накара Toyota да преосмисли позицията си.
Toyota наскоро представи концепцията bZ4x на бъдещ електромобил, разработен съвместно със Subaru. Продажбите на серийния модел се очакват от средата на 2022 г., като обещанията на марката в дългосрочен план са за 15 електрически модела.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
През 2026 г. Audi ще спре да представя нови автомобили с ДВГ
Страната, в която VW Polo струва над $75 000
Ким Кардашиян направи своя Lamborghini Urus като вана в „От глупав по-глупав”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!