В ъв време, в което Европа се говори дали животът на двигателя с вътрешно горене ще продължи отвъд поставената засега гранична 2035 г., в Япония се разиграват интересни процеси.
Агенция “Ройтерс” информира, че шефът на Toyota лобира пред японското правителство да гарантира, че поддържа хибридите толкова, колкото електрическите коли на батерии. Ако не го направи - губи подкрепата на автомобилната индустрия, каза висш депутат на среща на управляващата партия.
Лобирането от страна на Акио Тойода, президент на Toyota и председател на Японската асоциация на автомобилните производители (JAMA), идва в момент, когато гигантът е изправен пред засилен натиск от страна на “зелени” инвеститори, които настояват, че много бавно преминава към BEV. Нещо повече - от своя страна упражнява натиск към правителството за бавен преход към тях.
Акира Амари, бивш министър на индустрията и влиятелен член на Либерално-демократическата партия (LDP), поиска промени в годишната пътна карта на правителството за икономическа политика на среща на 3 юни. Той заяви, че разговарял с Тойода ден по-рано, според бележки и аудиозаписи от срещата, видяни и чути от “Ройтерс”.
Окончателната версия на документа включва препратка към "така наречените превозни средства с електрическо задвижване" и изглежда поставя хибридите наравно с електромобилите с нулеви емисии. Въпреки че еколозите казват, че има огромна разлика.
Още подробности по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!