Toyota започна своята хибридна трансформация преди около четвърт век, но днес продължава да упорства срещу преминаването изцяло на ток. Компанията просто не е убедена, че изцяло електрически автопарк ще постигне търсените от това цели.
През годините Акио Тойода нееднократно е заявявал открито и ясно, че изцяло електрическа гама не е решения на екологичните проблеми. Но съвсем наскоро внукът на основателя на Toyota ще се оттегли и официално от поста на изпълнителен директор, като мнозина вярват, че именно упорството му срещу е-колите е причината за това.
Сега, продължавайки своята политика, макар Toyota да разработва изцяло нова платформа за електромобили, главният научен консултант на компанията Гил Прат заявява, че най-добрият подход за устойчиво бъдеще, е смесване на EV, хибриди и други зелени технологии, а не 100-процентният преход към електромобили.
Това е изненада: Акио Тойода вече няма да е изпълнителен директор на Toyota
Automotive News съобщава, че за пръв път тази теория е развита по време на Световния икономически форум в Давос, а наскоро Прат я е повторил в Токио, за да даде съдържание на дългосрочната стратегия на Toyota, предава Insideevs.com.
"Времето ще покаже, че нашата гледна точка е правилната,” казва Прат. „По един или друг начин ще има разнообразие от задвижващи системи, използвани по света."
Това твърдение идва на фона на поне дузина обещания от страна на наследствените производители, че обричат своето бъдеще на електромобила.
Toyota, от друга страна, планира да продава около 5,5 млн. хибридни и конвенционални автомобили годишно към 2030 г., както и 3,5 електромобила, включително 1 млн. електрически коли с марка Lexus.
Това означава, че Toyota не е против електрическите автомобили, просто вярва в диверсифицирания подход.
Гил Прат и екипът му заключават, че за да бъдат снижени световните емисии СО2 възможно най-много, е по-удачно да се разпредели ограниченото количество литий сред възможно най-много автомобили, електрифицирайки възможна най-много от тях.
Конкретният пример как това може да стане може да разберeтe на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!