К ласацията BrandZ™ Toп 100 най-скъпи марки в света е в своето 12-то издание. Тя е дело на WPP и Kantar Millward Brown. Класацията е резултат от всеобхватно проучване, в което участие са взели над 3 млн. клиента. Докладът включва задълбочен анализ на компании в 14 категории, както и класацията Global Top 100.
Макар 2016 г. да бе доста турбулентна откъм събития, 100-те най-скъпи марки в света са увеличи своята стойност с 8%, като сега тяхната пазарна стойност се оценява на $3,64 трилиона. Технологичните гиганти Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook оформят Топ 5 в класацията, като общата им пазарна оценка се равнява на 25% от въпросните 3,64 трилиона долара на всички компании в Топ 100.
В частта автомобили най-скъпата марка продължава да е Toyota. Това се случва за десети път в дванадесетте издания на класацията.
Този път обаче Toyota губи две позиции в класирането и от №28 миналата година сега е №30, като отбелязва и спад на пазарната си оценка до $28,66 млрд. спрямо $29,5 млрд. година по-рано.
На второ място сред автомобилните марки се нарежда BMW, който също отстъпва две позиции от общото класиране (от 33 на 35-та позиция). Баварците са оценени на $24,559 млрд., спад от $26,8 млрд. през 2016. Челната тройка завършва Mercedes-Benz (40), който губи едно място спрямо миналата година, но увеличава стойността си до $23,513 млрд. (от $22,7 млрд.).
Останалите автомобилни компании в Топ 100 са Ford (83) с $13 млрд., който изпреварва Honda (91) с $12,2 млрд. Под №100 в класацията е Nissan, който е оценен на $11,3 млрд.
Интересното е, че всички автомобилни марки губят места в общото подреждане, губят и пазарна стойност.
Генералното подреждане се оглавява от Google, следван от Apple. Стойността на Google е нараснала от $229,2 млрд. през 2016 до $245,58 млрд. тази година. Миналата година Apple отчете спад от 8% (228,5 млрд.), но сега има ръст до $234,671 млрд. Третият Microsoft е на голямо изоставане със своите $143,222 млрд.
Четете още:
Марсоходът на НАСА сякаш е излязъл от „Армагедон”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!