Ф ен базата на BMW е сред най-големите и фанатични групи, но през последните години сред тях се забелязва сериозно раздвоение, причинено от новия дизайнерски език на марката. Независимо от въвеждането на т. нар. „двоен ковчег”, заместваш традиционните „бъбреци”, BMW е дала на феновете си и целия автомобилен свят невероятни автомобили, някои от които са си извоювали статута на еталони.
В едно от последните си видеа Франк Стивънсън разказва за своите топ три баварски модела. В момента Стивънсън се изживява като влогър, но той е един от най-известните автомобилни дизайнери, чиято знаменита кариера го превежда през Ford, BMW, MINI, Ferrari, Maserati, Fiat и McLaren. По време на работата си той изиграва изключително важна роля в изграждането на дизайнерския език на повечето от споменатите марки.
Докато работи за BMW, Стивънсън е силно ангажиран в дизайна на първото поколение X5 (E53), основополагащ модел за марката. В противовес на положителния тон, с който говори за своите Топ 3 баварски модела, Стивънсън е голям критик на дизайнерския език на BMW, особено на Серия 4 (G22/G23/G24). В предишни свои материали той открито критикува новата радиаторна решетка и изоставянето на т. нар. „извивка на Хофмайсер”.
Вероятно дългата му работа в BMW му дава това право, както и правото да говори положително за своите любими три бавареца. Според него, „същността на BMW се крие в атлетичната елегантност, визуалната лекота и динамичните пропорции”.
Изхождайки от това свое виждане, Стивънсън класира своите любими модели, макар и да не му е никак лесно. На първо място идва BMW M1 (1978-1981) с дизайн от Джорджето Джуджаро. Следва BMW E9 (1968-1975) на Вилхем Хофмайстер, а тройката завършва BMW 507 (1956-1960) на Албрехт фон Гьорц.
Съгласни ли сте с избора на Стивънсън? Без значение на отговора, той определено има своите аргументи. Във видеото ще видите, че той добавя още три модела, които заслужават почетно отбелязване. Това са 2002 Tii (1972-1974), 3-Series E46 (1997-2006) и 5-Series F10 (2009-2017).
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Toyota държи на своето: няма да залага само на електрически автомобили
Страната, в която VW Polo струва над $75 000
През 2026 г. Audi ще спре да представя нови автомобили с ДВГ
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!