П рез март миналата година SEAT представи концептуалния електромобил el-Born. Сега моделът вече е готов за производство, но няма да носи името SEAT, а вместо това влиза под шапката на спортното подразделение на испанската компания под името Cupra el-Born. И най-важното е, че този супер атрактивен като дизайн електрически модел е готов за конвейра. Той ще се произвежда успоредно с VW ID.3 на поточните линии в завода в Цвикау, от който повече няма да излезе автомобил с ДВГ.
Подмарката Cupra ще е първата под шапката на VW Group, който ще изкара на пазара електрически хотхеч, когато el-Bern излезе на пазара през 2021 г. Към момента се знае много малко техническа информация за новия модел, базиран на платформата МЕВ. От компанията се задоволиха да кажат, че той ще разчита на батерия с капацитет 77 kWh и електромотор, задвижващ задните колела.
Благодарение на голямата батерия, пробегът с едно зареждане ще достига до 510 км. Възможността за бързо зареждане ще позволява напълване на „резервоара” за 260 км пробег за само 30 минути.
От Cupra казват, че el-Born ще взима спринта от 0 до 50 км/ч за 2,9 секунди, но тепърва предстои да разберем какво ще е ускорението до 100 км/ч. От компанията разкриват, че електрическият модел ще е оборудван със специално разработения Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), за да предлага „върховно ниво на динамично шофиране”.
Общата форма на Cupra el-Born е подобна на тази на VW ID.3, но испанският модел се отличава с много агресивна предница, различни джанти и уникални дизайнерски елементи, които включват бронзови детайли отвън и вътре.
Интериорът също е подобен на електрическия VW, но с отличителни разлики, като повдигнатата централна конзола, новия волан с Drive Profile Selection и бутони за избор на различни режими на задвижване, спортни „корита” и различни материали за тапицерия.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
По-чисти ли са е-колите от конвенционалните с ДВГ?
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!