Dodge показа екстремния Challenger SRT Demon 170 с 1040 к.с. мощност. Тази версия слага точка в историята на модела. През август миналата година от Dodge официално обявиха, че през 2023 г. ще свали от производство седана Charger и купето Challenger. Пенсионирането на двата култови модела ще бъде съпроводено с лансирането на гамата Last Call, в която бяха анонсирани седем лимитирани версии на двата модела. Най-експремният Dodge Challenger в историята дебютира в Лас Вегас.
Това се случи на пистата за драг състезания Las Vegas Motor Speedway, тъй като именно за това упражнение е създаден автомобилът, но е сертифициран и за движение по обществената пътна мрежа.
Емблематичният 6,2-литров V8 с принудително пълнене е преработен сериозно. От компанията казват, че от донора HEMI е останал само разпределителният вал, всичко останало е променено. Това е позволило мощността да бъде увеличена до 1040 к.с., а въртящият момент до 1280 Нм. Тези параметри се постигат при сипване в резервоара на биоетанол, с бензин цифрите падат до 913 к.с. и 1097 Нм.
Двигателят работи с подсилена 8-степенна автоматична трансмисия TorqueFlite 8HP90 и заздравени с 30% кардан и с 53% заден мост.
Моделът е оборудван с колела с размер 17 х 11 инча отпред и 18 х 8 инча отзад, обути със специално разработените за Challenger SRT Demon 170 гуми Mickey Thompson ET Street R. Монтирани с специални адаптивни амортисьори Bilstein, променена е задната сходимост на колелата, използвани са по-меки пружини (35% отпред и 28% отзад) и по-меки стабилизатори (75% отпред и 44% отзад).
Още подробности за модела четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!