В средата на март писахме, че Toyota и Japan Aerospace Exploration Agency подписаха договор за съвместно разработване на луноход, който да превозва японските астронавти, когато стъпят на естествения спътник на Земята. А това се планира да се случи през 2030 г.
Сега продължаваме темата, защото японският производител и JAXA подписаха 3-годишен договор за сътрудничество, в рамките на който ще бъде разработен пилотиран дом на колела за изучаване на повърхността на Луната. Изведнъж интересът на всички големи сили отново се насочи към естествения ни спътник, а японците възнамеряват да стъпят там след по-малко от десетилетие.
По време на пресконференцията бе съобщено, че до края на тази година няма да бъдат извършени никакви дейности за осъществяване на проекта. Пълноценната работа по лунохода ще започнат догодина. Първият тестови прототип, предназначен за изпитания на Земята, ще е готов през 2022 г.
Експерименталният образец ще бъда създаден на базата на сериен модел на компанията. Готовият луноход, който ще бъде изстрелян към Луната, ще е доста масивен и ще е с размерите на средноразмерен автобус. На дължина ще е 6 метра, широчината му ще е 5,2 метра, а височината – 3,8 метра. Луноходът ще предостави 13 кв. м вътрешна площ, в която ще може да се возят двама астронавти. Кабината ще е херметизирана и те ще могат да се возят без скафандри.
Първият опитен образец, готов за Луната, трябва да бъде построен през 2027 г. Японската космическа агенция иска астронавтите й да могат да работят на Луната шест седмици, а луноходът да може да измине хиляди километри. Първоначалната информация по темата казваше, че за задвижване на лунохода ще се използва технология с горивни клетки, която да гарантира пробег от над 10 000 км. Така той би имал капацитета да направи екваториална обиколка на Луната, която е 10 916 км.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Това ще е най-мощният сериен автомобил с 2000 електрически „коне”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!