В последно време Volkswagen говори само за електрификация, но очевидно плановете за допълнително разширяване на SUV-гамата също са в пълен ход. Субкомпактният VW Nivus е разработен в Бразилия и предназначен за пазарите на Южна Америка първоначално, но и за Европа през втората половина на 2021 г.
Моделът ляга (естествено) върху всеобхватната MQB-А0 платформа. Nivus може да се определи като Polo на кокили, с малко по-мъжкарско излъчване, дължащо се на по-големия просвет и някои типични за SUV моделите детайли. Най-характерна за модела е скосената линия на покрива, заради която се нарича купе-кросоувър.
Механично новият модел е близнак на Polo и T-Cross, но със своите 4266 мм е по-дълъг от втория. Широк е 1757 мм, висок е 1493 мм, а разстоянието между осите му е 2566 мм. В прессъобщението се казва, че Nivus е един от най-просторните автомобили в сегмента, като предлага и товарно отделение с обем 415 литра.
Конфигурацията на интериора е почти идентична с тази на Polo. Арматурното табло е доминирано от 10-инчов сензорен дисплей над централната конзола, комбиниран с 10,25-инчово Active Info Display приборно табло. Инфоразвлекателната система разчита на интерфейса VW Play, разработен изцяло в Бразилия. VW Play e съвместим с Android Auto и Apple CarPlay.
За южноамериканския пазар моделът ще се предлага с 1,0-литров, 3-цилитдров турбо TSI двигател с мощност 116 к.с. Той може да работи и на етанол, в който случай мощността му е 128 к.с. и 200 Нм. Подробности за европейската версия ще бъдат публикувани на по-късен етап, но би могло да се предположи, че ще се разчита на моторизацията на T-Cross.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Макрон дава 8 млрд. евро за електромобили
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!