П реди десетилетия Volkswagen прави революция с лансирането на Beetle през 1938 г. Грандиозният успех след това бе повторен от Golf, а сега компанията възнамерява да потрети тези два исторически успеха с ID.3 – първият масов електрически модел на марката. Той е идеологически наследник на Beetle, с който стартира нова ера на „екологично чиста мобилност” за Volkswagen. Наш екип е в Месето, където снощи моделът бе показан за пръв път по време на официалната вечер на Volkswagen, предшестваща днешното откриване на автомобилния салон във Франкфурт.
Първият от многото е-коли, които ще слязат от модулната платформа MEB, приема формата на традиционен 5-врат хечбек, който ще предлага автономен пробег до 550 км в зависимост от избраната батерия. Производството на ID.3 започва през ноември, като компанията обяви, че към днешна дата е получила над 30 000 предварителни заявки.
Пакетът батерии е инсталиран под пода на автомобила за икономия на пространство, докато помощните агрегати, каквито са компресорът за климатика или кормилната колона, са монтирани отпред. Батерията оформя компактен блок с електрическия мотор, монтиран върху задната ос. Инженерната конфигурация на автомобила позволява постигането на коефициент на челно въздушно съпротивление от само 0,267, а минималното тегло на модела е 1719 км.
Клиентите ще имат избор между три различни батерии. Базовата е с капацитет 45 kWh и пробег до 330 км според цикъла WLTP. Следва батерията с капацитет 58 kWh и пробег до 420 км, докато най-голямата батерия е с капацитет 77 kWh, достатъчна за пробег до 550 км. Зарядно с капацитет 100 kW може да зареди батерията за пробег от 290 км за 30 минути.
В динамично отношение Volkswagen се задоволява само да каже, че моделът ще „ускорява бързо”. Електромоторът е с мощност 204 к.с. и 310 Нм, като се знае само, че максималната скорост ще бъде ограничена до 160 км/ч.
Първите модели, които ще се доставят до клиентите, ще са от серията ID.3 1ST edition (на снимките), оборудван с втората по големина батерия. Този модел е еквивалентен като оборудване на Comfort при конвенционалните модели на марката. По-скъпият модел Plus е оборудван с камера за паркиране, адаптивен круиз контрол, затъмнени стъкла, матрични LED фарове, 19-цолови лети джанти и други. Топ нивото на оборудване се нарича ID.3 1ST Max, който добавя head-up дисплей, аудио система Beats, панорамен покрив и 20-ки джанти.
Базовият модел на ID.3 в германия ще стартира под 30 000 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Електрическата революция на Volkswagen започва следващата седмица
761 к.с., 2,8 сек до 100 км/ч и 450 км на ток: това е Porsche Taycan
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!