И кономическият ръст в Европа и Северна Америка доведе до появата на редузи суперавтомобили. Сред тях бе Jaguar XJ220 – най-бързият сериен автомобил, който се появи през 1992 г- с битурбо V6, а не както се очакваше – с V12. Този факт накара мнозина да се откажат от автомобила, от който бяха произведени едва 282 бройки. Затова този автомобил не попада в списъка на най-впечатляващите супреавтомобили от 90-те години.
Lamborghini Diablo
Представен през януари 1990 г., Diablo заменя Countach. Познат вътрешнофирмено като Project 132, Diablo е по-голям във всеки аспект от Countach. Подобно на своя предшественик, той разчита на атмосферен V12 с 5-степенна механична скоростна кутия.. Първоначално разработеният от Джото Бизарини двигател е с работен обем 5,7 литра, но след това Lamborghini го увеличава до 6,0 литра. Моделът разчита на тракшън система VT, която изпраща 25% от въртящия момент към предните колела. Тя полага пътя за пълноприводните Murcielago, Aventador и Revuelto.
Краят на Diablo дойде през 2001 г. За това време са произведени 2903 бройки.
Bugatti EB 110
Наречен на Еторе Бугати и неговия 110-ти рожден ден, EB 110 се появява през септември 1991 г. във Версай. Както знаем, марката е френска, базирана в Молсхайм. Но по онова време Bugatti е италианска, бизнесменът Романо Артиоли купува нов завод в Кампогалиано за EB 110.
Италианецът съживява френската марка през 1987 г. ЕВ 110 комбинира V12 с четири турбини и механична скоростта кутия.
Bugatti банкрутира през 1995 г., до този момент са направени 84 бройки GT и 32 бройки SS. Йохен Дауер купува почти всичко, включително частично готовите автомобили и карбонови купета. Производството на EB 110 продължава в завода на Dauer Sportwagen н Нюрнберг, Германия.
За другите три автомобили може да прочетете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!