О тминаващата 2020 г. бе белязана от много турбулентни събития, като конкретно за автомобилния бранш тя ще се запомни с бума в продажбата на електрически и хибридни автомобили. Затова британското издание What Car? направи класация за надеждността на чистите електромобили и хибридите. Рейтингът е съставен на база обратната връзка от над 18 000 собственика, които са дали своето мнение за 218 електрифицирани автомобила на 31 марки. Собствениците са разказали за проблемите, които са срещнали през годината, като посочват и каква сума им е струвал ремонтът. Ще видите, че в класацията има един европейски и един американски модел, останалите са азиатски, като седем в Топ 10 са японски.
10: Mitsubishi Outlander PHEV (2014 г. до днес)
Надеждността на хибридния Mitsubishi Outlander е оценена на 97,8%. Проблемите, за които съобщават 14% от собствениците, са само незначителни: изработка на интериора и проблеми с електрониката, но несвързана с работата на мотора. Средно ремонтът не е отнемал повече от ден, като болшинството от случаите са били гаранционни. Няколко от собствениците са вложили до 750 британски лири.
9: BMW i3 (2013 г. до днес)
Електрическият BMW i3 събира оплаквания от 13% от собствениците, като получава оценка на надеждност от 97,9%. Основните проблеми са свързани с мултимедията и навигацията, както и изработката на интериора. Повечето проблеми са били отстранявани за ден, но няколко машини са прекарали в сервиз и по седмица. Всички дефекти са отстранявани безплатно.
8: Honda CR-V Hybrid (2018 г. до днес)
Хибридният CR-V е получил същата оценка - 97,9%. За проблеми с него са разказали 8% от собствениците на модела, като в един случай проблемен е бил електромоторът. Ремонтът е бил гаранционен и е отнел по-малко от ден.
7: Toyota Corolla (2018 г. до днес)
Поредният японски хибрид е с оценка от 98,4%. Само 5% от собствениците са докладвали проблеми, като най-слабото място на модела е 12-волтовата батерия. Всички ремонти са извършени безплатно, но в сервиз са стояли средно по две седмици.
6: Hyundai Kona Electric (2018 г. до днес)
Рейтингът за надеждност на електрическия кросоувър е 98,5%, като проблеми са докладвали 7% от собствениците. Те са отстранявани безплатно са средно седмица.
5: Lexus RX (2016 г. до днес)
Надеждността на този Lexus е оценена с 99,1% на базата на оплаквания от 4% от собствениците. Всички проблеми са били свързани с електрониката. Те са били решени безплатно за около ден.
4: Toyota RAV4 (2019 г. до днес)
Хибридният RAV4, оценен с 99,2% надеждност, също е имал проблеми с батерията. Ремонтът е бил извършван за ден, безплатно.
3: Lexus NX (2014 г. до днес)
Оценката на NX е 99,3%. Шест процента от хората са докладвали проблеми, като най-честите са били с мултимедията, навигацията и шасито. Всички дефекти са били гаранционни.
2: Tesla Model 3 (2019 г. до днес)
Надеждността на Model 3 е оценена на 99,4%. Проблеми с модела са имали 5% от собствениците. Ремонтът също е отнемал максимум ден и е бил безплатен.
1: Toyota Yaris Hybrid (2011-2020 г. до днес)
Лидерът в класацията е оценен с 99,5%. За проблеми с компактния модел са разказали 5% от собствениците. Решението е било гаранционно за по ден.
Въпреки трите лидерски места на Toyota (и две на Lexus) и Tesla, модели точно на тези две компании са и най-проблемните. Третата позиция сред най-дефектните е за Toyota Prius (94,6%), за проблеми с която съобщават 14% от собствениците. Второто място в антикласацията е за британския MG ZS EV. Най-много проблеми е показал Tesla Model S (85,7%): цели 60% от собствениците на Model S са докладвали проблеми със своя автомобил през изминалите 12 месеца. Ремонтът е отнемал повече от седмица, като в 7% от случаите той е възлизал на стойност от 50 до 100 британски лири.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Илон Мъск е вторият най-богат човек в света, изпревари Бил Гейтс
GM иска да е №1 производител на е-коли в САЩ, за целта ще помагат нови батерии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!