И майки предвид, че следващите 10 автомобила започват от 519 к.с., веднага става ясно, че V6 е в добра позиция въпреки постоянно увеличаващите се рестрикции по отношение на вредните емисии в ЕС и САЩ.
10. Porsche Cayenne S E-Hybrid (519 к.с.)
Макар Porsche да е емблематичен с боксеровия си двигател, производителят от Цуфенхаузен днес продава основно Macan-и и Cayenne-и. Първият обаче изчезна от гамата на марката в Европа, говорим за версията с ДВГ, тъй като Porsche се стреми да постигне дял на електромобилите от 80% до 2030 г.
Cayenne S E-Hybrid е с 519 к.с., които ускоряват тежащия 2409 кг SUV до 100 км/ч за 4,4 секунди. С пакет Sport Chrono моделът достига до максималните 262 км/ч.
Поразен от светкавицата на Maserati Grecale Folgore (тест драйв)
9. Maserati Grecale Trofeo (530 к.с.)
Може и да знаете, или пък не, но идващият от Ferrari двигател V8 вече не се предлага в гамата на Maserati. Той бе заменен от 3,0-литровия V6, наречен Nettuno, който е напомпан до 630 к.с. в MC20. Но за него по-късно.
Макар главите на буталата и степента на сгъстяване да са уникални за „Тризъбеца“, Nettuno споделя доста общи компоненти с F154 на Ferrari и 690T на Alfa Romeo. Но за разлика от 512 к.с. в Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, близнакът на Maserati - Grecale Trofeo, е впрегнал 530 к.с.
8. Porsche Panamera 4S E-Hybrid (543 к.с.)
Свързана тясно с Bentley Flying Spur, Panamera-та стъпва на платформата MSB (Modularer Standardantriebsbaukasten), а не на MLB (Modularer Langsbaukasten), която се използва от почти всичко с ДВГ в гамата на Групата – от A4, през VW Touareg, Cayenne, Bentley Bentayga и Lamborghini's Urus.
Подобно на всяко Porsche, 4S E-Hybrid предлага започняща се динамика: спринт до 100 км/ч за 3,5 секунди и максимални 290 км/ч. Теглото на автомобила е 2299 кг, като тук сериозна роля играе и батерията с капацитет 25,9 kWh `нетен 21,8). Електромоторът е вграден в 8-степенната трансмисия с двоен съединител.
7. Bentley Flying Spur Hybrid (543 к.с.)
„Спортен“ продължава да е мръсна дума за Rolls-Royce Motor Cars. Това дава предимство на Bentley да играе по тънката струна потенциалните клиенти именно с тази дума.
Досега смисъл й придаваше впечатляващият W12, но дните му вече са преброени. Освен V8 клиентите ще могат да избират и между хибридизиран V6, който се прави в Лайпциг, а не в Крю. Вероятно много клиенти не са впечатлени от идеята да карат 6-цилиндровото Bentley, но пък Mulliner предлага безкрайни опции за персонализации, което донякъде изтрива неприятния привкус.
6. Maserati GranTurismo Trofeo и GranCabrio Trofeo (550 к.с.)
Трудно е човек да повярва, че Maserati правеше оригиналното GranTurismo в продължение на 12 години, но това си е песен на фона на Nissan GT-R. Във всеки случай, базираната в Модена компания ни зарадва с второто поколение през 2022 г. Сравнени с 4- и 6-цилиндровите двигатели на Grecale, GranTurismo и GranCabrio се задвижват от битурбо V6 Nettuno.
Със сигурност на феновете ще липсва звука на атмосферния V8 с произход Ferrari, но нека погледнем през призмата, че „чашата е наполовина пълна“, а не обратното – празна.
Не само че Nettuno генерира по-висок въртящ момент (650 Нм срещу 520 Нм) в ниския оборотен режим, но е и по-икономичен (11,2 л/100 км срещу 14,7 л/100 км), което за клиентите може да няма значение, но за компанията е огромно.
Челото на класацията може да видите на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!