Е йбрахам Линкълн е казал, че човек може да устои на беда, но ако искаш да тествах характера му – дай му власт. Тези думи могат да се приложат към всичко – от физическа сила до политика. С голяма доза истина звучат и по отношение на автомобила. Но властта и мощта е нищо, ако не можеш да я контролираш.
Механична скоростна кутия: това е един от най-добрите начина за контрол на мощността.
Автоматиците са по-комфортни, тези с двоен съединител – по-бързи и плавни, но това няма никакво значение за онази част от шофьорите и автомобилните ентусиасти, които искат да описват завоите с вратите напред например.
Истината обаче е, че в близко бъдеще механичната скоростна кутия ще се превърне в анахронизъм, защото автомобилните компании се интересуват много повече от комфорта, а не от това как колата се държи, когато някой иска да се забавлява и държи нещата в свои ръце.
Ето 10 от най-мощните автомобила, които можеш да получих и с механична трансмисия.
2016 Dodge Challenger SRT Hellcat (707 к.с.)
Супер мощен, дебел, класически американски масъл кар. Как да не обикнеш такъв автомобил? Това си остава най-мощният масъл кар зад Океана.
Проблемът му е, че тежи цели 2018 кг, което е с 4,5 кг повече от модела с автоматична трансмисия. Имайте предвид, че 4-вратият Challenger SRT Hellcat идва ексклузивно с 8-степенната автоматична TorqueFlite 8HP90 трансмисия.
Механичната е екстра, какъвто е и случаят с повечето от останалите в тази своеобразна класация.
2016 Chevrolet Corvette Z06 (650 к.с.)
Бащата и майката за американските спортни автомобили е отново на линия. И е по-добър от всякога. За седмото поколение на Corvette, Chevrolet извади всички козове на масата. Това включва суперчарджнът малък V8 блок, много карбон и аеродинамични елементи, както и 7-степенна механична трансмисия.
Описан като най-способният Corvette в 63-годишната история на модела, настоящият Z06 вероятно е най-компетентният американски спортен автомобил, който може да се купи днес.
Ако пък не ви е интересна 7-степенната ръчка, може да се заложи на 8-степенния автоматик, който превключва на по-висока предавка с 0,8 сек по-бързо от PDK трансмисията в Porsche 911.
2016 Dodge Viper (645 к.с.)
Използвах думата „вероятно“ няколко реда по-нагоре. Причината е тази „усойница“. Производството на Viper ще бъде прекратено през 2017 (и този път окончателно), защото търсенето е много слабо. А то е такова, защото за управлението на тази кола се изискват много, ама много умения.
Това е автомобил, в който е въплътено най-доброто и най-лошото от американското автомобилостроене. Той е мощен, агресивен, бляскав, привлекателен и пие, сякаш няма да има утре. Но това е автомобил, който постоянна се опитва да ви убие.
Viper ACR, за който става въпрос тук, оборудван с пакет Extreme Aero, предлага най-високата притискаща сила от всеки друг сериен автомобил в производство днес: 907 кг при 285 км/ч.
2017 Chevrolet Camaro ZL1 (640 к.с.)
Предлаган като купе и кабриолет, Camaro ZL1 е вълнуващ масъл кар. Част от тази аура се дължи на LT4 под предния капак, чийто 640 к.с. отиват към задната гуми 305/30ZR20 посредством 6-степенна механична или 10-степенна автоматична трансмисия.
Друг акцент е окачването Magnetic Ride, работеща в синхрон с електронен диференциал с ограничено приплъзване. Със сигурност не може да се противопостави на Challenger SRT Hellcat на права линия, но в завоите ZL1 със сигурност трябва да е по-добър.
Какво бихте избрали? Шест или десет скорости?
2016 BMW M6 с пакет Competition (600 к.с.)
M-автомобилите са високоскоростни машини по природа, каквито са били от създаването на М-подразделението през 1972 г. Но дори и най-добрите могат да бъдат подобрени.
Затова BMW изцежда допълнителни коне от 4,4-литровия битурбо V8 в M6. В случая говорим за 40 к.с. повече (от 560 на 600), а в пакета са включени още по-добро окачване и по-шумна ауспухова система.
2017 Porsche 911 R (600 к.с)
Четири литра на редови „шестак“, при това атмосферен, допълнен от 6-степенна махенична кутия и задвижващи задни колела. Това е чисто като момина сълза удоволствие от шофирането. Под панелите на 911 R са монтирани повечето възли и детайли от GT3 RS.
Разликата включва намалено с 50 кг тегло, тъй като от R е изваден ролкейджът на GT3 RS, както и свързаните с него панели, задният спойлер и свързаните с него панели. Но най-важното - R върви само с 6-степенна ръчка.
Компанията ще произведе само 991 бройки.
2016 BMW M5 с пакет Competition (575 к.с.)
Пакет Competition има и за М5. Той обаче е различен от този в М6, тъй като при него мощността на 4,4-литровия битурбо V8 е „само“ 575 к.с. Не питайте защо BMW са се скъпили за тези 25 к.с.
Другите благини от пакета са по-директното кормилно управление, черни хромирани ауспуси, леко модифициран M Dynamic Mode и пренастроено окачване.
2017 Aston Martin V12 Vantage S (565 к.с.)
За моделната 2017 година британците добавиха механична скоростна кутия за най-мощната версия на своя най-малък модел. Тя е 7-степенна. Интересното е, че 1-ва предавка е на ляво и надолу, а не както сме свикнали всички – нагоре.
По този начин британците са се подсигурили, че най-често използваните предавки са разположени в двоен Н-образна конфигурация, като тази, на която сме свикнали при стандартната 6-степенна трансмисия.
2016 Ford Mustang Shelby GT350 (535 к.с.)
И отново, Ford Mustang Shelby GT350 е описан от автомобилните медии като най-добрият Mustang. Ever. За моделната 2017 г. пакетът Track става стандартен за Shelby GT350.
За клиента това означава, че големият заден спойлер, моторното масло, механичната трансмисия и диференциала не идват като допълнителна екстра за заплащане от страна на клиентите. Има и три нови цвята.
5,2-литровият V8 изпомпва 535 к.с. и 581 Нм. Проблемът на тази кола е един: карбоновите джанти са скъпички. Доста. Малко над $4000 за задните джанти.
2017 Spyker C8 Preliator (525 к.с.)
Проблемът на този автомобил се крие в цената му: $354 990 в Щатите. Иначе оценяваме по достойнство неговата 6-степенна Getrag ръчна кутия.
А това е прекрасна кутия. Още повече, че интериорът на Skyker е невероятен, а механизмът на самата скоростна кутия е открит.
От Spyker C8 Preliator ще бъдат произведени само 50 бройки, но холандците може да имат проблеми с продажбата им. Проблемът е съотношението мощност-цена. Защото взетия от Audi 4,2-литров V8 не е нещо невиждано (525 к.с. и 600 Нм), но цената от $355 000 е повече от сериозна (а в Европа тя е дори по-висока).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!