Н а проведената на 20 октомври 1970 г. в Залцгитер пресконференция, марката Volkswagen представя пред широката общественост новия K70, както и завода, построен специално за производството на този модел. „Един нов Volkswagen, различен от всички, създавани до момента – това е VW K70“, се посочва в материалите за пресата. И наистина, седанът с характерна къса задна част проправя нови пътища за марката в много насоки.
Внедрявайки двигателя с водно охлаждане и предното предаване в новия K70, Volkswagen прави важна крачка към изцяло нова за марката по това време концепция на задвижване, която по-късно ще й донесе изключителни успехи с Passat и Golf. Освен това K70 се отличава с модерна ходова част с независимо окачване, а много дългото междуосие позволява постигането на много просторен интериор и осигурява отличен комфорт и много добро поведение на пътя.
Легендарната Toyota Celica навърши 50
Наред с комфорта, един от основните акценти в разработката на K70 е поставен върху активната и пасивната безопасност. Характеристики като усилената структура на пътническото пространство, деформационните зони в предната и задната част на каросерията, разположеният в защитената зона отзад резервоар за гориво и включването в стандартното оборудване на подготовка за монтаж на предпазни колани на всички места демонстрират нови, по-високи стандарти в тази област.
Карл-Гюнтер Квайсер става свидетел на премиерата на K70 и на резките промени във Volkswagen от самото начало. 79-годишният днес германец започва кариерата си във Volkswagen през 1970 г. като работник в бояджийския цех на новия завод в Залцгитер. Той все още помни много добре първите няколко години на сътресения и голяма трансформация. „Това наистина беше нещо доста специално“, казва той, спомняйки си времената, в които K70 се появява на бял свят.
Citroen SM: френският космически кораб от преди 50 години
Съвсем скоро той бива запленен от качествата на автомобила с разположен отпред двигател с водно охлаждане, четири врати и направо сензационен простор в пътническото пространство и багажното отделение и купува първия си K70 още през 1971 година. Дотогава той кара “костенурка” и възприема промяната като качествен скок. След три поредни K70, наскоро в гаража му се появява и Golf. Квайсер е особено горд от факта, че до момента е притежавал всичките поколения на Golf.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Китай планира да забрани конвенционалните автомобили от 2035 г.
Ненормалните цифри зад върховния хипер автомобил Bugatti Bolide
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!