В началото бе Touerag. Знам, библейски звучи, но този модел повлече библейски печалби след себе си. Днес в европейската гама на Volkswagen има цели шест SUV модела (в това число Amarok), които носят основната част от продажбите и печалбите. Но не само това, Touareg даде началото и на всички останали „джипки” в рамките на концерна VW Group.
Touareg се “роди” като съвместна разработка с Porsche и логично стана първият луксозен модел на марката. Първоначално се гледаше скептично на бракосъчетанието на масов производител със специализирана спортна компания. Забавянето на производството бе очаквано, но противно на прогнозите то дойде по вина на VW. Причината бе, че Фердинанд Пийх, тогава все още зад волана на концерна, желаеше да отличи силно бъдещия Touareg от Cayenne. Т. е. VW искаше да създаде възможно по-различен и индивидуален автомобил със собствен характер, който корено да се отличава от събрат си.
Сега, три поколение по-късно няма спор дали VW са успели в това си начинание. Touareg зададе тона за песен и продължава да го дава на цялата моделна SUV-гама на компанията и концерна. Да, не е толкова детайлно изпипан като Q7 в интериора, не е толкова луксозен като Cayenne, да не говорим, че като динамика и пътно поведение му отстъпва доста, но Touareg блести в други посоки, една от които е офроуд поведението. Плъс това е огромен и вози страхотно. Той просто е върхът в гамата на Volkswagen.
Има поне десетина прилагателни, които мога да използвам за описание на всеки модел на Volkswagen. Няма да използвам понятието „красив”, което за пръв използвах в словосъчетание с Volkswagen Arteon. Но ще заложа на определението респектиращ. Предницата се доминира от ограмната радиаторна решетка в съчетания с продълговати LED матрични фарове. Вярно е, струват 3370 лв., но определено това е екстра, която трябва да имате. Всеки един фар е съставен от 128 светодиода, които превръщат нощта в ден, нещо, което за моите 2,5 диоптъра е от съществено значение.
Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208
Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)
По-сдържано е оформлението на задницата, а под мощните колесни арки в този случай са монтирани 20-цолови джанти. Моделът може да бъде поръчан в изпълнение R-Line или с пакет Offroad. Вероятно няма да вкарате в тежко приключение кола за 130-150 хиляди, но трябва да знаете, че Touareg го може и това задание.
Но истинската революция е в интериора. Пред водача стои 12-инчовият приборен панел, като той е свързан с огромния 15-инчов „телевизор”, наречен Innovision Cockpit. Това, съчетано с факта, че той е завъртят към водача дава усещането, че вие сте в центъра на вселената Touareg. Използвам сравнението за необятно пространство не случайно, тъй като вътрешният обем наистина е колосален, а багажникът (с неговите 810 литра) е достатъчен да натоварите пералня и хладилник.
Трябва да призная, че в началото бях скептичен относно пълната дигилизация на кокпита, но сега се уверих, че съм грешал. Липсата на класическите бутони не затруднява боравенето със системите и функциите на автомобила, стига преди това да сте разучили конфигурацията на мултимедийната система. Опасенията ми, че цялото това облъчване ще е натоварващо също се оказаха безпочвени.
Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)
Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)
Не възнамерявам да задълбавам в темата помощници и системи за активна и пасивна безопасност, тъй като в Touareg се предлага пълния набор, с който разполага компанията. Ще маркирам обаче възможността да си поръчате head-up дисплей, панорамен стъклен покрив и аудио система със 730 вата и 14 високоговорителя от Dynaudio.
Тестовият модел бе оборудван с новата линия на обзавеждане Atmosphere, при която по цялата широчина на таблото се простира специален елемент от ясеново дърво, който следва линиите на таблото. Това придава финалния щрих на усещане за лукс, което се нарушава единствено от пластмасите на нивото на краката. Именно към тях са насочени единствените ми критики в интериора.
Само една е критиката ми и към пътното поведение, свързано с турбо дупката на 3,0-литровия V6 дизел с 286 к.с. Максималният въртящ момент от 600 Нм идва при 2250 об/мин, което се усеща. Но не в динамиката е силата на Touareg, такава трябва да се търси от Cayenne. Тук важна е комфортната и супер уверена позиция на пътя и извън него.
За първата част основна вина има новото поколение на пневматичното окачване 4-Corner и напълно новата технология за компенсиране на колебанията на каросерията с електромеханично регулирани напречни стабилизатори. Механичният самоблокиращ се диференциал Torsen може да прехвърли до 70% от тягата към предната ос и до 80% към задната ос.
Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)
Тестваме най-продавания модел на Renault
Към тях инженерите са добавили технология за управление на всички колела. В зависимост от ситуацията задните колела също могат да завиват. При скорост до 37 км/ч те завиват в посока, обратна на тази на предните. Това спомага за стабилността в завои с по-висока скорост, докато под 37 км/ч задните колела завиват в посоката на предните, което увеличава маневреността в града, намалявайки радиуса на обратен завой с цял метър (от 12,2 до 11,2 м).
Офроуд не съм карал, но това не значи, че Touareg не го може. Стандартно пневматичното окачване има нива на пътния просвет Normal и Comfort. Наред с това има възможност за избор на по-високо с 25 мм ниво Offroad, както и увеличаване на просвета с общо 70 мм за особено тежки терени. При пневматичното окачване ъгълът на атака отпред и отзад се увеличава от 25 на 31 градуса. Ъгълът на рампа също се увеличава значително: от 18,5 на 25 градуса, а максималният страничен наклон е 35 градуса.
Друг интересен факт е свързан с изключителната обезшуменост на интериора, въпреки че челното съпротивление е като на тухла. Независимо от това шумът в купето става осезаем само при доста високи скорости, при нормално движение с около 130 км/ч на магистрала такъв почти отсъства. Към плюсовете добавям дълбоките и комфортни седалки, предлагащи и масажна функция, а картинката добива почти утопични форми при показател от 7,8 – 8,5 л/100 км с движение според ограничения.
Има дузина причини човек да избере Q7 или Cayenne пред Touareg, но според мен две са основните: Volkswagen не е толкова голямо изявление за жизнен статут, с което да се чувстваш още по-потентен. Другата е прозаична: не малко хора разполагат с много пари, затова и за тях се предлага от горното в изобилие. Но иначе Touareg предлага всичко, което един клиент на голям SUV би поискал. При това на доста под цената на Q7. Базовата на последния със същия двигател е 137 695 лв. с ДДС, докато тази на Touareg е 109 026 лв. с ДДС.
Технически характеристики:
Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI
Размери
Дължина, мм: 4878
Широчина, мм: 1984
Височина, мм: 1702
Междуосие, мм: 2894
Тегло, кг: 2070
Двигател
Тип: V6, турбо
Работен обем, куб. см: 2967
Макс. мощност, к.с.: 286
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 600 при 2250-3250
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 235
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,1
Среден разход, л/100 км: 6,6
Вредни емисии СО2, г/км: 206
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 109 026
Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 156 230
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!